| کد خبر: 217487 |

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی

◄ تجمعات و برگزاری دسته روی در ایام محرم ممنوع است

ارومیه| مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در نشست خبری که با موضوع «نحوه برگزاری عزاداری ماه محرم در ایام کرونا» در خانه مطبوعات استان و با حضور اصحاب رسانه برگزار شده بود گفت: تجمعات و برگزاری دسته روی در ایام محرم ممنوع است.

تین نیوز

ارومیه| مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در نشست خبری که با موضوع «نحوه برگزاری عزاداری ماه محرم در ایام کرونا» در خانه مطبوعات استان و با حضور اصحاب رسانه برگزار شده بود گفت: تجمعات و برگزاری دسته روی در ایام محرم ممنوع است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز،حجت‌الاسلام محمد داداش زاده افزود: با توجه به شرایط کرونایی و دستورالعمل های ابلاغی، عزاداری ها تنها در فضای باز خواهد بود و هیچگونه تجمعی در ایام خاص نظیر هفتم محرم نخواهیم داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ادامه داد: دسته روی در تاسوعا و عاشورا و نیز حرکت دسته های عزاداری در معابر حتی حرکت سینه زنان و زنجیرزنان ممنوع است و تمام عزاداریها بصورت ثابت خواهد بود.

حجت‌الاسلام داداش زاده با بیان اینکه به هیچ وجه مدت زمان عزاداری از ۲ ساعت بیشتر نخواهد بود تصریح کرد: سخنرانی ها می تواند در داخل مساجد باشد اما این امر نیز با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و به مدت حداکثر یک ساعت خواهد بود.

وی بیان داشت: امسال ۲۰۰ مبلغ از قم و یکهزار و دویست روحانی و مبلغ بومی نیز در استان به تبلیغ ماه محرم در استان می پردازند. متاسفانه شیوع ویروس منحوس کرونا عزاداری محرم امسال را تحت تاثیر قرار داده است، البته این امر مطالبه مردم و امر دینی است که می طلبد هم عزاداری و هم بهداشت رعایت شود، کمیته امنیتی اجتماعی ستاد کرونا نیز در کارگروهی به نام محرم و صفر با مسئولیت اداره کل تبلیغات اسلامی استان برنامه های محرم و صفر را مدیریت می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی اظهارداشت: مراسم عزاداری با یک چهارم ظرفیت مساجد با نظارت روحانیون و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار و نذورات نیز با رعایت موارد شرعی و تا حد امکان با رعایت احکام نذر در قالب جیره خشک و تحت نظر کارشناس بهداشت انجام میشود.

حجت‌الاسلام داداش زاده در پایان یادآور شد: از روز گذشته دستورالعمل های لازم به هیئت امنای مساجد ابلاغ شده است، هیئتهای مذهبی نیز برای برگزاری مراسم باید مجوز داشته باشند و مراسم عزاداری را در فضای باز برگزار کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.