| کد خبر: 217475 |

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین

برگزاری جلسه شورای اداری اداره کل با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی

تین نیوز

قزوین| مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در جلسه شورای اداری اداره کل که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، ضمن ارایه گزارشی از اقدمات و خدمات اداره کل عنوان کرد: تعیین تکلیف نیروهای قراردادی و همسازی سازی دریافتی آن ها و ایجاد امنیت و رفاه شغلی و پرسنلی تاثیر بسزایی در افزایش بهره وری و کارایی پرسنل دستگاه ها خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، ابراهیم مبارک قدم در جلسه شورای اداری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین که با حضور ترکی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی  در رابطه با فعالیت ها و اقدامات اداره کل راه و شهرسازی گفت: پرونده خوانی کلیه اراضی سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت بازآفرینی شهری در دست انجام بوده و فرآیند خرید و فروش واحدهای مسکن مهر، نقشه برداری، ثبت در سامانه و تهیه اسناد تک برگی و کمیسیون های ماده 5 نیز از دیگر اقدامات انجام شده در این اداره کل در جهت حذف کاغذ و  انجام کارها به صورت الکترونیک می باشد.

وی افزود: با برون سپاری مواردی که در اداره کل به صورت حضوری انجام می گرفت و از جمله خدمات غیر حاکمیتی محسوب می شد، حجم زیادی از مراجعات مردم به اداره کل کاهش پیدا کرده و زمان انجام و رسیدگی نیز کاهش پیدا خواهد کرد؛ همچنین ارزیابی هایی نیز بعد از برون سپاری انجام می دهیم که آیا موضوع رضایت بخش بوده یا خیر.

مبارک قدم بیان داشت: در محل میز خدمت چهار خدمت تعریف کرده ایم و هر روز یکی از معاونین یا روسای ادارات در آن حضور دارند و میز خدمت الکترونیکی نیز مقدماتش فراهم شده و به زودی در مجموعه اداره کل راه اندازی می شود.

مدیر کل راه و شهرسازی افزود: در حوزه حمل و نقل با توجه به نقش کریدوری که استان قزوین دارد محل تردد  14 استان شرق و غرب محسوب شده و  ظرفیت های خوبی در رابطه با تولید صنایع و کشاورزی دارد و علی رغم اینکه به لحاظ ترانزیتی موقعیت منحصر به فردی دارد اما تا کنون از این پتانسیل به خوبی استفاده نشده است.

مبارک قدم بیان داشت: در سال گذشته پروژه دهکده لجستیک کلید زده شد و تفاهم نامه ای با شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، اتاق بازرگانی و استانداری منعقد کردیم و امسال نیز یک میلیارد تومان برای انجام مطالعات هاب لجستیک در نظر گرفته شده و نقش بسیار موثری در تکمیل زنجیره تولید استان می تواند داشته باشد و به عنوان بندر خشک در حال پیگیری می باشد.

مدیر کل راه و شهرسازی بیان داشت: در پروژه TOD استان قزوین، 150 ریز پروژه اعم از مسیر دوچرخه و تراموای سبک و BRT و پیاده راه در طرح دیده شده و طرح توسعه ایستگاه راه آهن نیز که در یک بافت فرسوده و در انتهای محدوده قانونی شهر قرار گرفته با تکیه بر بحث بازآفرینی تهیه شده است.

مبارک قدم افزود: هفتاد درصد جمعیت شهری استان قزوین در شعاع 15 کیلومتری مرکز استان واقع شده و تداخل سکونت گاه های مختلف شهری در کنار هم را ایجاد کرده لذا لازمه اعمال مقررات مدیریت هماهنگی یکپارچه می باشد همچنین طرح مجموعه شهری تهیه شده و باید برای انجام طرح ها در کارگروه های امور زیربنایی و شورای برنامه ریرزی استان تصمیمات مقتضی بر اساس راهبردهای طرح ارائه بدیم تا به عنوان ضابطه ی مصوب در اختیار فرمانداران، شهرداران و مدیریت محلات قرار بگیرد.

وی بیان داشت: در بخش مسکن مهر در هفته آینده 114 واحد افتتاح خواهیم داشت و تا انتهای سال نیز 700 واحد باقی مانده به اتمام خواهد رسید. لذا برای انجام این پروژه ها، باید سیاست ها و بسترهای لازم را تامین کنیم؛ همچنین شایان توجه است که همه این اقدامات در جهت رشد و توسعه استان، با تلاش شبانه روزی همکاران ما در اداره کل راه و شهرسازی امکان پذیر شده و دغدغه های پرسنل بدون شک بر پیشرفت و به سرانجام رسیدن پروژه ها تاثیر مستقیم دارد.

درادامه دائی دائی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی نیز گزارشی از پروژه های در دست اقدام و انجام شده در حوزه راهسازی و احداث تاسیسات عمومی و دولتی در سطح استان ارائه داد.

گفتنی است جلسه شورای اداری اداره کل راه و شهرسازی استان با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی، مدیر کل راه و شهرسازی، مدیریت شعب بانک مسکن، مدیر منطقه ای شرکت ساخت، مدیر آزمایشگاه مکانیک خاک، معاون بنیاد مسکن، معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای، پلیس راه، معاونین، روسای ادارات ستادی و شهرستان های اداره کل و فرمانده یگان حفاظت از اراضی در محل سالن آمفی تئاتر این اداره کل برگزار شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.