| کد خبر: 217464 |

انتشار اطلاعات و گزارش های قیمت بازار مسکن ممنوع شد

وزیر راه و شهرسازی گفت: به معاونت مسکن دستور داده ام تا آمار و اطلاعات مربوط به بازار ماهانه مسکن را منتشر نکند.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی گفت: به معاونت مسکن دستور داده ام تا آمار و اطلاعات مربوط به بازار ماهانه مسکن را منتشر نکند.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، محمد اسلامی به مناسبت آغاز هفته دولت در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری گفت: در بخش مسکن، مبنای تصمیم‌گیری ما طرح جامع مسکن است که مرتباً در حال به روز رسانی است.

وی افزود: مسکن دهک‌های یک و دو بر عهده نهادهای حمایتی است و دهک‌های ۹ و ۱۰ نیز نیازی به کمک دولت برای تأمین مسکن ندارند؛ دو دهک اول سالانه ۱۰۰ هزار واحد مسکونی برای آنها احداث می‌شود و بودجه آن نیز در هر سال تأمین می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: همچنین طبق طرح جامع مسکن سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته می‌شود که تا کنون در هیچ سالی تعداد احداثی‌ها کمتر از ۸۰ هزار واحد نبوده است.

وی تصریح کرد: هدف اصلی ما احداث سالانه ۷۰۰ هزار واحد مسکن شهری مطابق طرح جامع مسکن است در سال گذشته ۳۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته شد. برای جبران کمبود ۴۰۰ هزار واحدی که باید ساخته می‌شد، برنامه اقدام ملی را راه اندازی کردیم که ۱۰۰ هزار واحد آن در بافت فرسوده است.

شکست برنامه‌ریزی‌های نوسازی بافت فرسوده

اسلامی اظهار داشت: ۲ میلیون واحد مسکونی بیشتر از تعداد خانوارها داریم و ۲ میلیون واحد نیز خانه‌های ویلایی و اقامت موقت است که در نتیجه باید روی بافت فرسوده تمرکز می‌کردیم. فکر می‌کردیم اگر روی بافت فرسوده تمرکز می‌شد، به راحتی می‌توان این بافت را احیا کرد اما در سال گذشته تنها ۱۳ هزار نفر متقاضی ساخت مسکن در بافت فرسوده بودند. چون مردم استقبال نکردند و عدد ۱۰۰ هزار واحد در این بافت محقق نشد.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، ۱۴۰ هزار واحد هم از طریق صندوق پس‌انداز مسکن یکم به مردم واگذار شده است.

مسکن مهر

وی خاطرنشان کرد: در ۷ سال گذشته یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر به مردم واگذار شده است اینکه گفته می‌شود ۴ میلیون واحد ساخته شده، اشتباه است و معلوم است که چه تعداد خانه در این طرح احداث شده و چه تعداد خانوار در واحدهای خود مستقر شده‌اند.

اسلامی افزود: امسال پرونده مسکن مهر بسته می‌شود. ما وارث ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر نیمه تمام بودیم که بخش اعظم آن تکمیل و واگذار شده و تنها ۷۰ هزار واحد باقی مانده است.

طرح اقدام ملی مسکن

وزیر راه و شهرسازی درباره طرح ملی مسکن گفت: ۵۳۰ هزار نفر در این طرح تأیید نهایی شدند تا کنون ۱۶ هزار نفر حساب در بانک عامل بخش مسکن افتتاح کرده‌اند و ۹۰۰ میلیارد تومان نیز مجموع واریزی‌ها بوده است.

وی ادامه داد: در شهرهایی که زمین را گروهی به مردم واگذار کرده‌ایم تا خودشان اقدام به ساخت و ساز کنند، استقبال بیشتری از طرح ملی مسکن صورت گرفته است؛ آورده‌های مردم با آورده‌های پیمانکاران اضافه می‌شود تا فرآیند ساخت و ساز سرعت بیشتری بگیرد؛ فعلاً زود است که بگوییم مردم از طرح ملی مسکن استقبال نکرده‌اند.

وام ودیعه مسکن

اسلامی با بیان اینکه ۲ میلیون و ۲۲۰ هزار نفر در وام ودیعه مسکن، پیامکی ثبت نام کردند، گفت: یک میلیون و ۶۰۰ هزار کد ملی واقعی بود که ۳۸۰ هزار پرونده تأیید شد.

وی ادامه داد: تا کنون ۱۰۰ هزار نفر از متقاضیان وام ودیعه مسکن به بانک‌ها معرفی شده‌اند از این هفته وام ودیعه مسکن دست مردم را می‌گیرد و هیچ مشکلی بر سر راه اجرای آن نیست.

وزیر راه و شهرسازی رقم این تسهیلات را برای تهران ۵۰، کلانشهرها ۳۰ و سایر شهرها ۱۵ میلیون تومان عنوان و اظهار کرد: بروکراسی اداری و بانکی دریافت این تسهیلات بسیار ساده است و قرار است به زودی از ۱۴۰ هزار صاحبخانه ‌ای که هیچ رقمی به اجاره بهای قرارداد تمدیدی مستأجران خود اضافه نکرده‌اند، در شبکه دو سیما تقدیر کنیم.

وی درباره بازار مسکن و قیمت متری ۲۱ میلیون تومانی آن در تهران گفت: به معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی دستور داده‌ام تا اطلاعات و آمار قیمت‌های بازار مسکن را منتشر نکند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.