| کد خبر: 217443 |

نوبخت: ابرپروژه راه‌آهن اردبیل - میانه تا پایان دولت بهره‌برداری می‌شود

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: اجرای ابر پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه با توجه به صعب‌العبور بودن مسیر و سختی کار افتخاری برای نظام و دولت است که تا پایان دولت دوازدهم بهره‌برداری می‌شود.

تین نیوز

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: اجرای ابر پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه با توجه به صعب‌العبور بودن مسیر و سختی کار افتخاری برای نظام و دولت است که تا پایان دولت دوازدهم بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمد باقر نوبخت روز دوشنبه در جریان بازدید از عملیات ریل‌گذاری این پروژه بیان کرد: این طرح به هیچ وجه با کمبود منابع مالی روبرو نبوده و مصمم هستیم آن را بعنوان یکی از اقدامات افتخار آمیز دولت تدبیر و امید به نتیجه رسانده و  به مرحله بهره‌برداری برسانیم .

وی با بیان اجرای طرح‌های ریلی متعدد در کشور در دولت تدبیر و امید اظهار کرد: با وجود تردیدهایی که در باره به نتیجه رسیدن  راه آهن کرمانشاه ، همدان ، گیلان ، ارومیه و راه آهن تبریز - بستان آباد  وجود داشت اما دولت تدبیر و امید این پروژه های بزرگ را عملیاتی و به نتیجه رساند و در باره راه آهن اردبیل هم چنین خواهد شد.

نوبخت گفت: کار در پروژه ۱۷۵ کیلومتری راه آهن اردبیل - میانه باید از دو جبهه سرعت گیرد و با توجه  به نبود مشکل اعتباری، بهانه ای برای تکمیل و به نتیجه نرسیدن آن در این دولت وجود ندارد.

 علی نیکزاد نائب رییس مجلس شورای اسلامی نیز در جریان این بازدید گفت: به خاطر برخی کاستی‌ها عملیات اجرایی راه آهن اردبیل - میانه بسیار طولانی شده و ما خواهان این هستیم که این پروژه در سال ۱۴۰۰ و تا پایان دولت دوزادهم بعنوان یادگاری این دولت افتتاح و بهره‌برداری شود.

وی بیان کرد: در تمام جلسات با معاون رییس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی توافق شده که  ۱۰۰ کیلومتر روسازی پروژه ، عملیات زیر سازی و احداث هفت ایستگاه مسیر  امسال به اتمام برسد و با توجه به تامین مالی طرح مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت .

حجت الاسلام سید کاظم موسوی  رییس مجمع نمایندگان استان اردبیل نیز گفت: این جای خوشحالی است که دولت مصمم به پایان رساندن راه آهن اردبیل - میانه پس از حدود ۲۰ سال بلاتکلیفی است و مردم استان اردبیل چشم انتظار شنیدن سوت قطار بوده و انتظار می رود که این  مهم در زمان این دولت انجام پذیرد.

وی بیان کرد: البته تنها رسیدن قطار به اردبیل کافی نیست و این راه آهن باید تا پارس آباد و اتصال به جمهوری آذربایجان و کشورهای قفقاز  تداوم یابد.

صدیف بدری نماینده مردم اردبیل ، نیر، نمین و سرعین و عضو کمیسیون عمران مجلس نیز گفت: برای اجرای این طرح در هفت سال گذشته زحمات زیادی کشیده شده و انصاف نیست که این طرح در دولت دوازدهم به پایان نرسد.

وی همچنین از زحمات استاندار اردبیل در زمینه تسریع در عمنلیات اجرایی راه آهن اردبیل - میانه تقدیر کرده و اظهار امیدواری کرد که این پروژه در اوایل سال ۱۴۰۰ به نتیجه برسد.

مههندس خطیبی مجری پروژه راه اهن اردبیل - میانه نیز  در گزارشی از وضعیت اجرای طرح گفت: تاکنون ۲۳ کیلومتر از مسیر راه اهن اربیل - میانه ریل‌گذاری شده و  این میزان امسال به ۱۰۰ کیلومتر خواهد رسید.

وی با بیان اینکه طرح راه آهن اربیل - میانه یکی از سخت‌ترین طرح‌های ریلی کشور می‌باشد، افزود: در این مسیر ۶۲ دستگاه  تونل با طول ۲۴/۵ کیومتر وجود دارد که  ۲۲.۵ کیلومتر آن حفاری شده و در ۱۶ کیلومتر آن نیز  لاینیگ صورت گرفته و پیشرفت فیزیکی زیرسازی طرح نیز از ۸۵ درصد عبور کرده است .

وی بیان کرد :  سه ایستگاه  فیروزآباد، گنجگاه و مهماندوست در مسیر طرح ۳۵ درصد و ایستگاه اردبیل نیز  ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و این ایستگاهها نیز امسال تکمیل و بهره‌براری می‌شوند.

وی ابراز امیدورای کرد که پروژه راه آهن اربیل - میانه  در دولت دوازدهم به بهره برداری برسد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کوروش 1 0

    ابر پروژه های شما چابهار- زاهدان ، شلمچه – بصره ، رشت- آستارا و خواف- هرات است. برای یک مسئول شایسته نیست که به هر جا مسافرت میکند خوشایند میزبان حرف بزند.

    • امیرعباس 1 0

      البته شلمچه بصره به علت عدم علاقه طرف عراقی بعید به نظر میرسد که اجرا شود. بجای آن بهتر است بگویید تهران همدان ملایر کرمانشاه خسروی، این مسیر بسیار اقتصادی تر از مسیر جنوب است و به سوریه و لبنان نزدیکتر