| کد خبر: 217424 |

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستانه اشرفیه

◄ رفع تصرف یکهزار و ۳۱۴ هکتار اراضی جنگلی در آستانه اشرفیه

گیلان| رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستانه اشرفیه از رفع تصرف یکهزار و ۳۱۴ هکتار از اراضی جنگلی منطقه صفرابسته بخش بندرکیاشهر از توابع این شهرستان خبر داد

تین نیوز

گیلان| رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستانه اشرفیه از رفع تصرف یکهزار و ۳۱۴ هکتار از اراضی جنگلی منطقه صفرابسته بخش بندرکیاشهر از توابع این شهرستان خبر داد.

حسین آبکار رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستانه اشرفیه  در گفتگو با خبرنگار تین نیوز، ارزش این میزان اراضی جنگلی را ۱۰ میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد : این اراضی ملی توسط شخصی متخلف به وسیله سیم های خاردار و پایه های چوبی تصرف و کلبه ای نیز توسط وی در آن احداث شده بود.

وی افزود : پس از شناسایی این اراضی تصرف شده ، پرونده مورد رسیگی قرار گرفت و با دستور مقامات قضایی بندرکیاشهر و با همکاری ماموران نیروی انتظامی این اراضی ملی رفع تصرف شد.

به گفته آبکار ، فرد متخلفی که بصورت غیر قانونی اراضی جنگلی صفرابسته را تصرف کرده بود با تشکیل پرونده به مقامهای قضایی معرفی شد.

وی در ادامه حراست از منابع جنگلی و ملی را از وظایف اصلی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری عنوان و  خاطر نشان کرد: ماموران یگان حفاظت این اداره برخورد قانونی با متصرفان اراضی ملی و جنگلی را با جدیت ادامه خواهند داد.

وی با اشاره به  تداوم گشت های روزانه ماموران این اداره برای حفاظت از منابع جنگلی و ملی افزود: از همه  مردم نیز انتظار می رود تا در صورت مشاهده تصرف غیر قانونی اراضی ملی و جنگلی توسط افراد سود جود ، با تلفن ۱۵۰۴ ( امداد جنگلی و مرتع) تماس و موارد را به ماموران اداره منابع طبیعی اطلاع دهند تا برخورد قانونی با متخلفین صورت گیرد.

آبکار با تاکید بر نقش مشارکت مردم در حفظ و حراست از منابع طبیعی یادآور شد: امسال  احیاء ۳ هکتار از اراضی ملی و جنگلی در این شهرستان در برنامه فعالیت های این اداره قرار دارد ، ضمن آنکه ۴۰ هکتار  اراضی ملی این شهرستان نیز جهت اجرای طرح زراعت چوب در اختیار متقاضیان واجد شرایط قرار می گیرد.

شهرستان آستانه اشرفیه با مساحتی حدود ۴۰ هزار هکتار دارای ۱۱ هزار هکتار جنگل و اراضی ساحلی، ۹۸۰ هکتار استخر مشجر و ۶۰۰ هکتار اراضی موات است.

این شهرستان با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستاست و در شرق استان گیلان قرار دارد.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.