| کد خبر: 217420 |

آزادراه اراک-خرم آباد، بروجرد را به بن بست می کشاند

نماینده مردم بروجرد در مجلس در تذکری شفاهی، از به حاشیه رفتن بروجرد در پی احداث آزادراه اراک-خرم آباد و بروز مشکلات عدیده اقتصادی برای این شهر انتقاد کرد.

تین نیوز

نماینده مردم بروجرد در مجلس در تذکری شفاهی، از به حاشیه رفتن بروجرد در پی احداث آزادراه اراک-خرم آباد و بروز مشکلات عدیده اقتصادی برای این شهر انتقاد کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت، فاطمه مقصودی در جلسه علنی یکشنبه ۲۶ مردادماه مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: مشاهده سیل بنیان‌کن فقر نه نیازی به تحقیق دارد و نه مشاجره اثبات، تنها کافی است بعضی از تصمیمات غیرکارشناسی و بی‌تجربگی برخی از مسئولان را در یک سری از پروژه‌ها ببینیم.

وی گفت: بروجرد دومین شهر استان لرستان و سی و نهمین شهر پرجمعیت ایران در کنار دشت حاصلخیز سیلاخور و در دامنه کوه‌های زاگرس از گذشته‌های دور تا امروز واقعیت ویژه ارتباطی در مسیر شاهراه تهران – جنوب با جمعیت حدود ۴۰۰ هزار نفر با معضل بزرگ آزادراه خرم آباد – اراک به مشکلات عدیده اقتصادی دچار شده است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از دست رفتن زیرساخت‌ها و اعتبارات و منابع عمومی، مطرود شدن دومین شهر بزرگ استان، فرار سرمایه و سرمایه‌گذار، مهاجرت نیروهای انسانی جویای کار و حتی شاغلان، افزایش بیکاری و فقر، کاهش جمعیت، نابودی کشاورزی، صنعت و اقتصاد، تعطیلی اکثر پروژه‌های عمرانی و فرهنگی، عدم توسعه شهری و ایجاد مشکلات اقتصادی- اجتماعی تنها گوشه‌ای از ضرر این آزادراه است که شهر بزرگ من را ندیده و از کنارش با بی‌رحمی عبور کرده است.

مقصودی تأکید کرد: این ناکارآمدی نشان می‌دهد که یک چنین شهری با این ظرفیت نباید بن‌بست و راه ارتباطی آن با بقیه شهرها قطع شود.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: راهکار اتصال راه‌آهن دورود- بروجرد- ملایر و احداث ۴ خط اصلی از آزادراه لرستان، مسیر بروجرد به ملایر و استان همدان و اتصال بروجرد به کریدور شرق به غرب است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • امیرعباس 0 1

    بسیاری از نمایندگان فقط به فکر رای هستند و اصلا مسایل ملی برایشان مهم نیست. وقتی بوشهر، چابهار و بسیاری طرح های مهم سالها معطل مانده بروجرد چرا باید در اولویت قرار گیرد

  • نصرالهی 1 0

    با سلام وخسته نباشید خدمت شما مقام و مسولین محترم این پروژه ملی آزاد راه تهران خرم آباد این طرح ۳۲کیلومتر راه را نزدیکتر میکند ولی بروجرد شهر حضرت آیت الله العظمی بروجردی رو دور زده و به یک کوره راه تبریک میکنه استان لرستان فقیر هست مردمش بیکار هستند این آزاد راه ضربه ای جبران ناپذیر به بروجرد و مردم این شهر میزنه لطفا اصلاحش کنید ممنون با تشکر از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی بروجرد

  • بهمن 0 0

    آیا این جاده اینقدر مهم بود که شهر زادگاه فرزانگان به بن بست ابدی تبدیل شود.