| کد خبر: 217394 |

استاندار قزوین

◄ ساخت و سازهای غیرمجاز باید در همان مراحل اولیه توسط شهرداری ها متوقف شود

قزوین| استاندار قزوین گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز باید در همان مراحل اولیه توسط شهرداری ها متوقف شود تا از تبعات اجتماعی آن پیشگیری کنیم.

تین نیوز

قزوین| استاندار قزوین گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز باید در همان مراحل اولیه توسط شهرداری ها متوقف شود تا از تبعات اجتماعی آن پیشگیری کنیم.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، جلسه کمیسیون ماد ه ۹۹ و ۱۰۰ عصر یکشنبه در استانداری قزوین تشکیل شد.

هدایت الله جمالی پور در این جلسه با گر امی داشت روز ورود آزادگان به میهن اسلامی اظهار داشت: روز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن برای ما یک روز تاریخی است و بدون شک کشور مدیون استقامت آزادگانی است که در زیر شکنجه انسان سفاکی مردانه ایستادند و موجب عزت کشور شدند.

وی اضافه کرد: موضوعات مهمی در کمیسیون ماده ۱۰۰ مطرح می‌شود و باید بدانیم اگر قانون مورد تعرض قرار گیرد امنیت و توسعه آسیب می بیند و اگر مدار کشور بر مبنای قانون نباشد همه آسیب می‌بینیم.

استاندار قزوین تصریح کرد: قانون اگر ایراد هم داشته باشد باید اجرا شود و قانون بد از بی قانونی بهتر است.

وی بیان کرد: کمیسیون ماده صد بسیار مهم است اما این که برداشت متفاوت کنیم آسیب زاست زیرا ماده صد برای صیانت و حفاظت وضع نشده نه این که درآمدزایی کند و این رویکرد باید اصلاح شود.

جمالی پور یادآور شد: البته بودجه شهرداری‌ها با چالش مواجه است و شهرداران در این بخش وضعیت مناسبی ندارند و برای درآمد پایدار با مشکلات جدی مواجهند اما نباید مشکل درآمدی ما را به سمت مسیر غیر منطقی سوق دهد.

وی اظهار داشت: موافق برخورد قهری نیستیم و هر جا امکان همراهی هست باید با مردم کم درآمد مدارا کنیم و هر جا تخلف جدی است باید با قاطعیت برخورد شود اما به نظر می‌رسد اگر طرح جامع بر اساس نیاز و منطق باشد و به موقع بازنگری شود تخلفات در حوزه کمیسیون ماده صد کم می‌شود.

استاندار قزوین تصریح کرد: گاهی تصمیمات ما به حقوق عامه تجاوز کرده و با حذف پارکینگ و یا دادن مجوز تجاری در کمیسیون مشکلات جدی برای سایر شهروندان ایجاد کرده ایم که این روند باید اصلاح شود.

وی بیان کرد: نمایندگان استانداری و دستگاه قضائی در کمیسیون باید توجیه شود و در مسائل قانونی کوتاه نیایند و قانونی عمل کنند.

جمالی پور گفت: به نظرم قانون مشکل ندارد اما گاهی در اجرا هم ضعیف عمل کرده ایم لذا بهترین راه این است که مراقب باشیم تخلف از پایه شکل نگیرد زیرا تخریب ساخت و سازها برای ما تبعات اجتماعی دارد.

وی اضافه کرد: ساخت و ساز غیر مجاز بویژه در حریم به مسائل اجتماعی دامن می‌زند و باید از آن پیشگیری شود و منطقی نیست با تصمیمات اشتباه باعث شویم نقاط جمعیتی شکل بگیرد که هزینه مدیریت شهری را بالا برده و آسیب زا باشد.

استاندار قزوین تصریح کرد: باید شهرداری و شوراها با مدیریت اصولی از ساخت و سازها جلوگیری کنند و بدانند مسئولیت حریم شهری با شهرداری و خارج از آن با امور اراضی است و حریم ذخیره شهری است و باید شهرداری و شورا نظارت و صیانت کنند از دستگاه قضائی انتظار برخورد جدی داریم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.