| کد خبر: 217315 |

آسفالت ۱۴۰ کیلومتر از راه‌های روستایی آذربایجان‌شرقی در حال اجراست

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: عملیات آسفالت‌ریزی و روکش در ۱۴۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان در حال اجراست.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: عملیات آسفالت‌ریزی و روکش در ۱۴۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان در حال اجراست.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، اورجعلی علیزاده افزود: این عملیات در قالب طرح ابرار ( اقدام برای بهسازی و آسفالت راه های روستایی) در حال اجرا بوده و در این راستا باید ۴۰۰ کیلومتر از راه های روستایی و فرعی استان احداث، تکمیل و آسفالت شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۶۰ کیلومتر از راه های روستایی آسفالت و روکش شده است، اظهار داشت: در صورت اجرای این طرح طول راه های آسفالته روستایی استان به ۵ هزار و ۶۶۰ کیلومتر می رسد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: با اجرای این طرح ۹۳ درصد از جمعیت روستایی و ۶۰ درصد از روستاهای استان از نعمت راه روستایی آسفالته برخوردار می شوند.

علیزاده، ادامه داد: طرح ابرار با همکاری ادارات کل راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از سال ۹۸ آغاز شده و در آن ۱۲۶ پروژه با طول بیش از ۶۵۴ کیلومتر ابلاغ شده بود که از این تعداد ۳۳ پروژه با بیش از ۱۴۴ کیلومتر به اتمام رسیده است.

وی یادآوری کرد: در اجرای این طرح ۸ پروژه به طول ۴۶.۵ کیلومتر دارای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی بوده، ۱۱ پروژه به طول ۸۱ کیلومتر تا ۴۰ درصد پیشرفت دارد و ۴۹ پروژه به طول ۲۶۳ کیلومتر به طور میانگین با ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

علیزاده، افزود: در سال گذشته در مجموع در جاده های شریانی، فرعی و روستایی ۲۵۷ کیلومتر با ۴۰۰ هزار تن آسفالت ریزی انجام شده است.

آذربایجان شرقی با داشتن ۱۴ هزار و ۱۱ کیلومتر راه ۶.۴ درصد از طول راه های کشور را به خود اختصاص داده است.

این استان دارای ۲۳۶ کیلومتر آزادراه، ۵۶۷ کیلومتر بزرگراه، ۸۷۲ کیلومتر راه اصلی، یک هزار و ۸۹۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی دارد که نسبت به کشور به ترتیب ۹.۸ درصد، ۳.۸ درصد، ۳.۸ درصد، ۴.۳ درصد و ۷.۹ درصد را به خود اختصاص داده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.