| کد خبر: 217314 |

ترافیک آزاد راه تهران - کرج - قزوین روان سازی می شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز اعلام کرد که با گشایش آزاد راه آبیک - چرمشهر، تاپایان امسال ترافیک آزاد راه تهران - کرج - قزوین روان سازی می شود.

تین نیوز

 مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز اعلام کرد که با گشایش آزاد راه آبیک - چرمشهر، تاپایان امسال ترافیک آزاد راه تهران - کرج - قزوین روان سازی می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، تقی رضایی گفت : آزاد راه آبیک - چرمشهر به طول ۱۵۸ کیلومتر عملیات احداث آن با مشارکت قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) از سال ۹۴ آغاز شدکه مسیر کمربندی جنوبی استان های البرز و تهران محسوب می شود.

وی بیان داشت: اکنون این پروژه بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان سال ۹۹ زیر بار ترافیک می رود که بخش عمده بار ترافیکی آزاد راه تهران - کرج - قزوین به مسیر جدید انتقال می یابد.

رضایی افزود: تلاش های وزارت راه وشهرسازی براین است تا این پروژه و قطعات دوم و سوم آزاد راه تهران - شمال را در کمترین زمان ممکن به سرانجام برساند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با اشاره به اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی سازمان برنامه وبودجه به آزاد راه شمالی کرج گفت : این پروژه نیز تا اسفند ماه سال ۹۹ بهره برداری می شود.

وی بیان داشت : این بزرگراه در ادامه آزاد راه شهید همت احداث شده و در غرب کرج به آزاد راه کرج - قزوین متصل می شود که این پروژه نیز بخش دیگری از ترافیک آزاد راه تهران - کرج - قزوین را در محدوده شهر کرج جذب خواهد کرد.

وی با بیان اینکه اکنون سه پروژه آزاد راهی شامل آزاد راه شمالی کرج ، آزاد راه تهران - شمال و آزاد راه آبیک - چرمشهر در محدوده جغرافیایی استان البرز در دست احداث است،گفت: با گشایش این پروژه ها ترافیک در بیشتر جاده های البرز روان سازی می شود.

آزاد راه تهران - کرج - قزوین حدود ۵۰ سال پیش با ظرفیت تردد ۵۰ هزار دستگاه خودرو در شبانه روز احداث شد که اکنون روزانه بیش از ۲۲۰ هزار تردد در شبانه روز در این مسیر انجام می شود که بیشتر مواقع با ترافیک و تصادف همراه است .

طبق اعلام مسوولان کشوری ، آزادراه آبیک - چرمشهر اولین آزادراه ایمن کشور است که برای سرعت ۱۳۰ کیلومتر طراحی و در دست احداث قرار گرفته است.

این آزاد راه  برای استان های قزوین ، البرز ، تهران ، قم و مرکزی قابل دسترسی و تردد است .

اکنون استان البرز با برخورداری از حدود یک هزارو ۴۵۰ کیلومتر آزاد راه ، بزرگراه ، راه اصلی و فرعی ، ۱۸ درصد ترافیک جاده ای ایران را به خود اختصاص داده که در ماه های گذشته با افتتاح آزاد راه شهید همت و قطعه نخست آزاد راه تهران - شمال  ۳۰ درصد از ترافیک البرز روان سازی شده است. 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.