| کد خبر: 217301 |

امکان نوسازی ناوگان مینی‌بوس و اتوبوس بین جاده‌ای نیست

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: با توجه به قیمت‌های کنونی در حال حاضر امکان نوسازی مینی بوس وجود ندارد، چراکه قیمت آن بین ۸۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان و قیمت هر دستگاه اتوبوس بالای ۳ میلیارد تومان است.

تین نیوز

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: با توجه به قیمت‌های کنونی در حال حاضر امکان نوسازی مینی بوس وجود ندارد، چراکه قیمت آن بین ۸۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان و قیمت هر دستگاه اتوبوس بالای ۳ میلیارد تومان است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، علیرضا جعفری درباره نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا در اتوبوس‌های بین جاده‌ای، اظهار کرد: به طور مستمر همکاران ما روزانه در پایانه‌های چهارگانه اصفهان بر پروتکل ‌های بهداشتی ابلاغی به شرکت‌ها و رانندگان نظارت می‌کنند و بخش مسافر نیز با وجود کاهش مسافر این موارد را رعایت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه به دلیل شیوع کرونا بخش حمل و نقل بین جاده‌ای مسافر با کاهش ۴۰ درصدی مسافر روبرو است، تاکید کرد: تا امروز مشکلی خاصی در رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی ایجاد نشده و اگر مواردی وجود داشته به شرکت‌ها و رانندگان تذکر داده می‌شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان با تاکید بر شرایط سخت حوزه مسافر با توجه به تورم موجود و افزایش نیافتن کرایه‌ها، خاطرنشان کرد: رانندگان هر اتوبوس پیش از کرونا ۱۷ مسافر داشتند و امروز بدون هیچ افزایش کرایه‌ای تعداد مسافران به نصف کاهش یافته و متاسفانه هیچ بخشی جبران کرایه حمل و نقل مسافر بین جاده‌ای را نمی‌کند.

وی با بیان اینکه دولت قرار بود وام ۶ میلیون تومانی برای کمک در دوران کرونا به راننده و یا مالک اتوبوس پرداخت کند، گفت: این رقم بسیار جزئی است و از افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند درصد اندکی موفق به دریافت این تسهیلات شده‌اند.

جعفری افزود: تاکنون ۱۱ هزار و ۸۰۸ نفر برای دریافت این تسهیلات در استان تقاضا داده اند که از این میان به ۱۶۰۷ نفر در مجموع ۹ میلیارد و ۷۳۷ میلیون تومان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه با بازار فعلی مسافر و قیمت بلیت اتوبوس ها امکان نوسازی ناوگان بین شهری وجود ندارد، گفت: با توجه به قیمت‌های کنونی در حال حاضر امکان نوسازی مینی بوس وجود ندارد، چراکه قیمت آن بین ۸۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان و قیمت هر دستگاه اتوبوس بالای ۳ میلیارد تومان است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان با اشاره به اینکه متوسط عمر اتوبوس در اصفهان ۱۱.۲۳ سال، مینی بوس ۲۵.۰۶ سال و سواری ۱۰.۵۷ سال است، اظهارکرد: در حال حاضر درصد فرسودگی ناوگان اتوبوس ۲۰ درصد، مینی بوس ۵۸ درصد و سواری ۶۸ درصد است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.