| کد خبر: 217267 |

لغو سه پرواز ماهان در مسیر بجنورد

مدیر فرودگاه بجنورد گفت: شرکت ماهان برنامه پروازی خود را در روزهای یکم، ششم و هفتم شهریورماه در مسیر تهران - بجنورد لغو کرد.

تین نیوز

مدیر فرودگاه بجنورد گفت: شرکت ماهان برنامه پروازی خود را در روزهای یکم، ششم و هفتم شهریورماه در مسیر تهران - بجنورد لغو کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمدابراهیم قدمگاهی اظهار داشت: ماهان و شرکتهای آسمان و ایران ایر در اسفند ۹۸ و بهار امسال نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا و کاهش استقبال از سفر، شمار زیادی از برنامه های پروازی خود را لغو کرده بودند.

پروازهای شرکت هواپیمایی آسمان به مقصد بجنورد نیز به علت کمبود ناوگان و همچنین بررسی فنی دوره‌ای هواپیما تا پایان ماه جاری لغو شده بود.

وی با بیان اینکه هم اکنون در هفته پنج پرواز از این فرودگاه انجام می شود، افزود: طبق رایزنی های انجام شده هواپیمایی آسمان از ماه آینده طبق برنامه در این فرودگاه پرواز خواهد داشت و همچنین شرکت ایران ایر ۲ برنامه پروازی دیگر به مقصد این استان برقرار خواهد کرد.

قدمگاهی اظهار داشت: تعداد پروازهای این فرودگاه در ماه آینده همه هفت روز هفته را پوشش خواهد داد که با تلاش ها و رایزنی های صورت گرفته این پروازها به ۹ و در نهایت ۱۰ پرواز خواهد رسید.

مدیر فرودگاه بجنورد گفت: شیوع ویروس کرونا باعث کاهش پروازهای خطوط هوایی به مقصد خراسان شمالی و افت ۲۳ درصدی جا به جایی مسافر این فرودگاه در چهارماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال شد.

قدمگاهی اظهار داشت: در این مدت ۱۰۲ پرواز رفت و برگشت بین بجنورد و تهران انجام شده است که از نظر تعداد پرواز در مقایسه با پارسال تغییری ایجاد نشده است.

وی افزود: امسال ۵۱ پرواز ورودی و ۵۱ پرواز خروجی در فرودگاه بجنورد انجام شده که از این طریق ۲ هزار و ۶۹۴ نفر جا به جا شده اند و حال آنکه پارسال در همین مدت سه هزار و ۲۲۹ نفر جا به جا شده بودند.

مدیر فرودگاه بجنورد گفت: اخیرا با حذف چهار برنامه پروازی این فرودگاه، شمار پروازهای مرکز استان خراسان شمالی در مسیر تهران - بجنورد و بالعکس به پنج پرواز در هفته کاهش یافته است و بر این اساس در جدول جدید پروازی فرودگاه، شرکت ایران ایر در روزهای شنبه، سه شنبه و چهارشنبه و شرکت ماهان نیز در روزهای دوشنبه و جمعه پرواز خواهد داشت.

وی گفت: پیش از این در هفته ۹ برنامه پروازی توسط شرکت های ایران ایر، ماهان و آسمان در این مسیر هوایی انجام می شد.

قدمگاهی اظهار داشت: علت اصلی لغو پرواز شرکت های هواپیمایی به مقصد بجنورد،  کمبود ناوگان، نیاز به بررسی فنی دوره‌ای هواپیما، کمبود خلبان و مهمان دار، شیوع ویروس کرونا و کاهش سفر عنوان می شود.

پارسال ۲۴۲ پرواز توسط سه شرکت هواپیمایی بین تهران و بجنورد انجام شد که این تعداد در مقایسه با سال پیش از آن ۱۲۰ درصد افزایش داشت اما از اسفند پارسال و پس از شیوع کرونا، سفر با ناوگان هوایی در خراسان شمالی بسیار کاهش یافت.

۲۸ هزار و ۱۶۲ مسافر، سال گذشته از طریق پروازهای فرودگاه بجنورد جابه‌جا شده‌اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال ماقبل آن ۹۸.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد و فاصله بجنورد، مرکز این استان تا تهران افزون بر ۷۰۰ کیلومتر و تا مشهد ۲۵۰ کیلومتر است.

فرودگاه بجنورد به عنوان فرودگاه مرز هوایی فعال است که دارای یک باند به ابعاد ۴۲۰۰ در ۴۵ متر، اپرون به ابعاد ۲۴۵ در ۱۱۸ متر، تاکسی وی عمود به ابعاد ۲۳ در ۱۲۰ متر و ساختمان ترمینال مسافری به مساحت ۱۷۰۰ متر مربع و ترمینال جدید به مساحت ۴۶۰۰ مترمربع است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.