| کد خبر: 217262 |

جزییات تخصیص سهمیه به آژانس های تاکسی تلفنی بر اساس پیمایش

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور آخرین جزییات تخصیص سهمیه به آژانس های تاکسی تلفنی بر اساس پیمایش را تشریح کرد.

تین نیوز

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور آخرین جزییات تخصیص سهمیه به آژانس های تاکسی تلفنی بر اساس پیمایش را تشریح کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مرتضی ضامنی درباه تخصیص سوخت به آژانس های تاکسی تلفنی بر اساس پیمایش گفت: بر اساس مصوبه کارگروه تخصیص سوخت به ناوگان عمومی، کلیه ناوگانی که مشمول دریافت سهمیه هستند حتما باید به سامانه ثبت پیمایش مجهز باشند و آژانس های تاکسی تلفنی نیز از این موضوع مستثنی نیستند؛ اما چون زیرساخت لازم در این آژانس ها نبود در چند نوبت مقرر شد که پیمایش اتفاق بیافتد.

وی افزود: در آخرین مرحله مقرر شد از 20 مردادماه سال جاری پیمایش این دسته از ناوگان عمومی ثبت شود و تخصیص سهمیه سوخت متناسب با پیمایشی که انجام می شود داده شود، ولی اینکه اجرایی می شود یا خیر؟ موضوعی است که منتظریم تصمیم نهایی کارگروه اعلام شود.

به گفته ضامنی، قطعا اگر نهایی شود و تمدیدی درنظر گرفته نشود پیمایش از تاریخ 20 مردادماه محاسبه خواهد شد و تخصیص سوخت برای ماه بعدی بر این مبنا خواهد بود؛ لذا تابع مصوبات کارگروه هستیم که اگر این تاریخ تمدید نشود 20 مرداماه تاریخ مبنا درنظر گرفته می شود.

 

وی ادامه داد: بی تردید آژانس هایی سهمیه می گیرند که پیمایش دارند. از طرفی هم عامل تشویقی در کارگروه به تصویب رسیده است که گفته شده آن دسته از آژانس هایی که پیمایش آنها به ثبت برسد تا سقف 300 لیتر متناسب با پیمایشی که انجام می دهند می توانند از سهمیه برخوردار شوند.

 

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور درباره بهره گیری از سامانه های ثبت پیمایش و آماده سازی آنها نیز گفت: در شهرهای مختلف سامانه های مختلفی وجود دارد که پیمایش را انجام می دهند. دفاتر آژانس ها مجهز شده اند و بخشی از آنها زیرنظر اصناف کار می کنند که همکاران در وزارت صمت سامانه مدنظر خود را فعال می کنند و بخشی در حوزه شهرداری ها هستند که برخی شهرها سامانه هایی دارند که می توانند با آنها پیمایش را احصا کنند.

وی افزود: پیشرفت پروژه در ناوگان زیرمجموعه شهرداری ها خوب بوده و این بخش آمادگی دارند که پیمایش را احصا کرده و اعلام کنند؛ اما در مورد آژانس های زیرمجموعه اصناف خود اتاق اصناف باید پیشرفت کار را اعلام کند. با توجه به اینکه عمده دفاتر آژانس ها زیرمجموعه اصناف هستند، باید پیشرفت پروژه توسط اتاق اصناف اعلام شود تنها یک چهارم آژانس ها زیر مجموعه شهرداری ها هستند و مابقی زیرمجموعه اصناف در حوزه شهرداری ها پیشرفت های خوبی داشته اند.

ضامنی درباره روند تکمیل پروژه پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی ها نیز گفت: پرداخت الکترونیک به واسطه شیوع بیماری کووید 19 سرعت و شتاب زیادی نسبت به گذشته در کشور گرفت به شکلی که در بسیاری شهرها تجهیز خودروها به این سامانه ها و حتی استفاده شهروندان از آنها افزایش قابل ملاحظه ای داشته است. در حقیقت استقبال شهروندان باعث شد شهرداری ها پرداخت از طریق QR کد را در تاکسی ها نصب کردند و پیشرفت و گسترش خوبی داشته است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    سلام وقت بخیر متاسفانه بسیاری از اخبارهایی که مدیران برای ثبت پیمایش اعلام میکنند صحت نداره و در استان گلستان تا همین لحظه هیچ اژانسی انجام نداده و نمیتونه که انجام بده اول اینکه اژانسها در حال ورشکستگی هستند و از کجا کامپیوتر و مودم و اینترنت تهیه کنن و دوم اینکه رانندگانی که در اژانس موندن و به تاکسی اینترنتی نرفتن اگر قرار بود چند میلیون هزینه گوشی کنن که خوب اونها هم میرفتن و بسیاری از اونها سواد کارکردن با اون رو ندارن سوم اینکه دفترهای اژانس تلفنچی استخدام میکردن که در حد تلفن جواب دادن تخصص داشته باشه و حقوقش هم کم هست ولی الان کسی که کامپیوتر و اینترنت رو بلد باشه با حقوق اون بازنشسته میاد کار کنه؟خیلی از اژانسها مدیرانشون از صبح تا شب خودشون تلفن جواب میدن مثل خودم چون نمیتونیم حقوق بدیم و حتی اجاره دفترهامون چند ماه عقب افتاده و هیچکس به فریاد ما نمیرسه حداقل شما صدای ما باشبد لطفا