| کد خبر: 217247 |

حوادث پلاسکو و سینامهر به دلیل تغییر کاربری بود

شهردار تهران گفت: ما در سینامهر به دلیل تغییر کاربری ضربه خوردیم و باید این موضوع تغییر کاربری با حمایت مجلس تغییر کند و لایحه ای هم حتما به مجلس ارائه می دهیم.

تین نیوز

شهردار تهران گفت: ما در سینامهر به دلیل تغییر کاربری ضربه خوردیم و باید این موضوع تغییر کاربری با حمایت مجلس تغییر کند و لایحه ای هم حتما به مجلس ارائه می دهیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار مهر، پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم افتتاح ایستگاه ۱۳۲ سازمان آتش نشانی شهر تهران با یادآوری این نکته که این روزها روزهای سالگرد اسرای عزیز است که یادآور خاطرات خوبی است. گفت: جا دارد از همه کسانی که برای آزادی اسرا تلاش کردند یاد کنیم و یادمان باشد که چه اتفاقی مهمی در این زمینه رخ داده است.

حناچی عرق سازمانی را موتور محرکی برای پیشرفت هر سازمانی دانستو گفت: وقتی یک سازمان عرق سازمانی بیشتری دارد موفقیت‌های بیشتری هم نصیبش می‌شود.

به گفته وی سازمان آتش نشانی شهر تهران به واسطه دارا بودن این عرق سازمانی بالا توانسته با همه محدودیت‌ها مقابله کند و هر روز به فکر نجات جان انسان‌ها باشد

شهردار تهران افزود: این سازمان در این دوره به عنوان بازوی دولت عمل کرده است و شاهد مثال آن حضور در سیل گلستان و گرگان و دیگر مناطق سیل زده بود. آنها در سیل خرم آباد و خوزستان و حتی در آتش سوزی زاگرس هم حضور مستمری داشتند و به عنوان بازوی دولت عمل کردند و این خاطرات خوب فراموش شدنی نیست.

وی با تاکید بر اینکه نظمی مشابه نظامی‌ها در سازمان آتش نشانی شهر تهران لازم است، زیرا اقدامات این سازمان همگی در مواقع بحرانی شکل می‌گیرد گفت: اگر این نظم وجود نداشته باشد کارها به درستی پیش نمی‌رود.

شهردار تهران به موضوع پراکنش مناسب ایستگاه‌های آتش نشانی پرداخت و گفت: این مساله تأثیر مستقیمی بر روی کاهش زمان رسیدن به حوادث دارد و در سازمان آتش نشانی به این موضوع توجه خوبی شده است.

حناچی با اشاره به اینکه خانواده بزرگی در سازمان آتش نشانی حضور دارند و این سازمان حدود ۵ هزار نفر عضو دارد که جزو بالاترین سرمایه اجتماعی در شهرداری محسوب می‌شود گفت: باید قدر این سازمان را بدانیم. نباید این سرمایه اجتماعی که ذره ذره ایجاد شده به دلایل مختلف خدشه دار شود و باید بیش از پیش حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه حادثه پلاسکو برای سازمان آتش نشانی شهر تهران نقطه عطفی بود ابراز داشت: هیچ چیز این سازمان نسبت به قبل از پلاسکو قابل مقایسه نیست و ما در سازمان آتش نشانی شهر تهران درس بزرگی از حادثه پلاسکو گرفتیم.

شهردار تهران گفت: امروز هم باید به این نکته توجه کنیم که باید از حادثه سینا مهر درس بگیریم زیرا اگر اینگونه نباشد فقط خسارت به جا مانده و هیچ پیشرفتی برای این ه نصیب ما نخواهد شد.

وی ادامه داد: ما در سینامهر به دلیل تغییر کاربری ضربه خوردیم و باید این موضوع تغییر کاربری با حمایت مجلس تغییر کند و لایحه‌ای هم حتماً به مجلس خواهیم برد.

به گفته وی حتی در حادثه پلاسکو هم تغییر کاربری‌ها باعث شد تا این حادثه رقم بخورد و سینا مهر هم نمونه همین تغییر کاربری‌ها بود.

شهردار تهران گفت: از میان یک میلیون ساختمانی که در سطح شهر تهران داریم، ۳۳ هزار ساختمان نا ایمن شناسایی کردیم.

وی طرح ۹۹۹ سازمان آتش نشانی موضوع مهمی دانست که باید به آن توجه شود تا ساکنان هر خانه ناایمن باید بدانند که چرا ساختمان محل سکونتشان ناایمن است و در صدد رفع آن بر بیایند و اینگونه نباشد که بعد از حا ثه بگویند چرا اطلاع نداشته‌اند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.