| کد خبر: 217232 |

آموزش صیادان در پنج محور دریایی/فراگیری جستجو و نجات و مقابله با آلودگی دریاها

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اعلام برگزاری دوره های آموزشی پنجگانه برای صیادان، محورهای این دوره ها را حوزه های جستجو و نجات دریایی، مقابله و اطفاء حریق، مقابله با آلودگی دریایی، آشنایی با چراغ‌ های دریایی و مدیریت مواد زائد اعلام کرد.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اعلام برگزاری دوره های آموزشی پنجگانه برای صیادان، محورهای این دوره ها را حوزه های جستجو و نجات دریایی، مقابله و اطفاء حریق، مقابله با آلودگی دریایی، آشنایی با چراغ‌ های دریایی و مدیریت مواد زائد اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، علیرضا محمدی کرجی ران اظهار داشت: یکی از رسالت های ذاتی این اداره کل آموزش های دریانوردی، ترویج فرهنگ ایمنی دریایی، کاهش سوانح و حفاظت از محیط زیست دریایی است که انجام این مهم در راستای ارتقای سطح دانش دریانوردان و اشرافیت این قشر پرتلاش از علوم نوین همچنین افزایش ضریب ایمنی ترددها با برگزاری دورهای آموزشی مداوم انجام می شود.

وی با اشاره به مسئولیت ها و فعالیت های کلان ملی و استانی در آبهای حاکمیتی و بین المللی اظهارداشت: «ترویج فرهنگ ایمنی دریایی»، «کاهش سوانح» و «حفاظت از محیط زیست دریایی» محورهایی است که در طول سال قالب دوره های آموزشی مستمر جهت ارتقاء سطح علمی دریانوردان را تشکیل می دهد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به برگزاری دوره های مشارکتی در این باره با همکاری اداره کل شیلات استان هرمزگان، بیان داشت: براساس نیازسنجی صورت گرفته و به منظور ارتقاء سطح دانش صیادان بومی و آگاهی هرچه بیشتر از علوم روزآمد دریانوردی در یک برنامه مشارکتی با اداره کل شیلات استان هرمزگان برگزاری دوره های پنجگانه در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: این دوره ها با تولیت شیلات استان هرمزگان و با تدریس کارشناسان از اداره کل بنادر و دریا نوردی استان هرمزگان در سراسر استان در حال برگزاری است.

محمدی کرجی ران محورهای پنجگانه این دوره ها را در حوزه های جستجو و نجات دریایی، مقابله و اطفاء حریق، مقابله با آلودگی دریایی، آشنایی با چراغ‌ های دریایی و مدیریت مواد زائد اعلام کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: براساس پیش بینی صورت گرفته دوره های مذکور برای ۳۰۰ نفر از پرسنل شیلات اعم از مسئولان شیلاتی بنادر، بهره برداران بنادر ماهیگیری و جامعه صیادان در اقصی نقاط استان برنامه ریزی شده است.

محمدی کرجی ران تاکید کرد: به جهت رعایت شیوه نامه ها و پروتکل های بهداشتی و مراقبتی و به منظور حفظ سلامت شرکت کنندگان دوره ها در سراسر استان  به صورت مجازی برگزار می شود.

وی ادامه داد: لزوم بهره گیری از آموزش های روزآمد برای دریانوردان و فعالان حوزه صیادی همواره جز اهداف سازمان بنادر و دریانوردی بوده است که انجام این مهم نیز مورد توجه، استقبال و نگاه مثبت سازمان شیلات ایران و اداره کل شیلات استان هرمزگان قرار گرفته است.

 

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با فراگیران آموزش های نوین در حوزه های ایمنی و حفاظت محیط زیست ضمن آشنایی جامعه صیادی محلی با علوم جدید و ارتقاء دانش دریا نوردان بومی ،گام مهمی در مسیر کاهش سوانح و صیانت از زیست بوم دریایی برداشته خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.