| کد خبر: 217220 |

تحقیق در مورد جاسوسی مدیر سابق ناسا به نفع شرکت بوئینگ

دادگاهی در آمریکا در حال تحقیق در مورد جاسوسی یکی از مدیران ارشد سابق ناسا به نفع شرکت بوئینگ و افشای اسرار تجاری آن با هدف پیروزی بوئینگ در یک رقابت حرفه‌ای است.

تین نیوز

دادگاهی در آمریکا در حال تحقیق در مورد جاسوسی یکی از مدیران ارشد سابق ناسا به نفع شرکت بوئینگ و افشای اسرار تجاری آن با هدف پیروزی بوئینگ در یک رقابت حرفه‌ای است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ورج، این مدیر متخلف که دوگ لوورو نام دارد از مدیران ارشد برنامه پرواز فضایی انسانی ناسا بود و به طور غیرقانونی اطلاعات محرمانه ناسا را در اختیار بوئینگ قرار داد تا آنها بتوانند در رقابت برای طراحی فضاپیمای ناسا که قرار است در آینده انسان‌هایی را به کره ماه منتقل کنند، برنده شوند.

تحقیقات قضائی در این زمینه از 6 ماه قبل آغاز شده و لوورو به علت دغدغه‌های ناسا در این زمینه در ۱۹ ماه می گذشته مجبور به استعفا از ناسا شد. این استعفا دقیقاً یک هفته قبل از سفر دو فضانورد ناسا به ایستگاه بین‌المللی فضایی با فضاپیمای اسپیس ایکس رخ داد.

این مدیر سابق ناسا در یادداشتی که به مناسبت استعفای خود منتشر کرد، به طور ضمنی به خطایی که از وی سر زده و باید تبعات آن را بپذیرد اشاره کرد و علت استعفای خود را همین مساله دانست.

منابع مطلع می‌گویند وی در زمینه خرید تجهیزات جدید سیستم فرود انسان بر کره ماه نیز اعمال نفوذ کرده است. این تجهیزات در طرح آرتمیس ناسا برای اعزام اولین زن فضانورد به کره ماه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

ناسا سال قبل فراخوانی را برای شرکت‌های فناوری خصوصی ارسال کرده بود تا آنها دستگاه‌هایی را برای فرود ایمن فضانوردان بر روی سطح ماه طراحی و ارسال کنند. در نهایت طرح بوئینگ در این زمینه پذیرفته شد و مشخص نیست اگر زد و بند غیرقانونی ناسا و بوئینگ در این زمینه ثابت شود، فراخوان یادشده تکرار خواهد شد یا خیر.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.