| کد خبر: 217219 |

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین

◄ ‌اطرافیان بیماران مبتلا مراقب باشند

قزوین| رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت:در یک بررسی دیگر که مکان‌های آلوده را مورد ارزیابی قرار دادیم مشخص شد بیشترین میزان ابتلاء با حدود ۵۱ درصد ناشی از تماس با افراد مبتلا بوده که هشداری است تا ما آموزش‌ها را جدی تر بگیریم و به قرنطینه بیماران اهمیت بیشتری دهیم

تین نیوز

قزوین| رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت:در یک بررسی دیگر که مکان‌های آلوده را مورد ارزیابی قرار دادیم مشخص شد بیشترین میزان ابتلاء با حدود ۵۱ درصد ناشی از تماس با افراد مبتلا بوده که هشداری است تا ما آموزش‌ها را جدی تر بگیریم و به قرنطینه بیماران اهمیت بیشتری دهیم.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، پیمان نامدار اظهار داشت: در بیست و چهار ساعت گذشته تعداد ۵۰ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شدند و تعداد پذیرش شدگان بیماری کرونا در مجموع به ۲۸۷ نفر رسیده است.

وی بیان کرد: از این تعداد ۶۸ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده و تحت درمان کادر پزشکی و پرستاری قرار گرفته‌اند.

نامدار تصریح کرد: در حال حاضر تعداد ۲۹ نفر از بیماران به دستگاه‌های کمک تنفسی متصل هستند و در بخش مراقبت‌های ویژه هشت نفر نیز در نوبت استفاده از دستگاه قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآور شد: متأسفانه در این مدت همچنین یک بیمار با علائم قطعی ویروس کووید ۱۹ فوت کرده است.

نامدار افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد هرم سنی فوت شدگان در سنین بالای ۶۰ سال است که این وضعیت نگران کننده بوده و شاهد افزایش فوتی‌ها در میان افراد ۳۰ تا ۵۰ سال هستیم.

وی گفت: آمار یک ماه گذشته نشان می‌دهد کنترل‌های مردمی در این سنین کمتر شده و این قشر حساسیت کمتری به رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته‌اند که باید این بی توجهی جبران شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: در هفته گذشته بررسی آمار بیماران بستری و سرپایی با تست مثبت نشان می‌دهد بیشترین افراد مبتلا به ویروس را بانوان خانه دار و سپس کارگران و کارمندان شرکت‌ها و کارخانه‌ها تشکیل می‌دهند.

وی اضافه کرد: این وضعیت ایجاب می‌کند تا مدیران کارخانه‌ها و شرکت‌ها با رعایت بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی بویژه در این ایام نسبت به کنترل بیماری حساسیت بیشتری نشان دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: بعد از عامل تماس با بیماران، دومین مورد که بیشترین بیماری دیده شده با ۴۸.۶ درصد در مراکز شلوغ و پر جمعیت، ادارات، بانک‌ها و مراکز تجاری است که جا دارد با تمهیدات اندیشیده شده به سمت محدودیت بیشتر برویم.

نامدار در ادامه بیان کرد: در بررسی‌های کارشناسی ما مشخص شد بیش از ۷۰ درصد کسانی که به ویروس مبتلا شده‌اند از ماسک استفاده کرده بودند اما نمی‌دانیم نحوه استفاده درست بوده یا نه که در این راستا شهروندان باید متوجه باشند که فقط زدن ماسک بازدارنده نیست و وجود ماسک در کنار توجه به فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از اجتماعات بیش از ۱۰ نفر و رعایت پروتکل‌های بهداشتی راه نجات است.

وی گفت: زدن ماسک، شستشوی دست‌ها با آب و صابون، دوری از مراکز پر جمعیت، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و توجه به توصیه‌های بهداشتی می‌تواند از ابتلاء به ویروس کرونا جلوگیری کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.