| کد خبر: 217215 |

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی قزوین

◄ قزوین پایلوت دیالیز صفاقی می‌شود

در استان قزوین حدود ۱۰۰ دستگاه دیالیز داریم فرسوده شده و برای ارائه خدمات مناسب به بیماران کلیوی باید همه این دستگاه ها نوسازی و جدید شود.

تین نیوز

قزوین| مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی قزوین گفت: آمادگی داریم با کمک خیرین استان قزوین را به عنوان پایلوت اجرای طرح دیالیز صفاقی قرار دهیم.

فاطمه اشدری اظهار داشت: بیماران خاص در استان دچار مشکلات زیادی اعم از درد و رنج ناشی از بیماری، تأمین هزینه های سنگین درمان، کمبود دارو و تجهیزات مدرن پزشکی مواجهند که به دلیل محدودیت های اعتباری دولت برای جبران بخشی از این نیازها به مشارکت خیرین بسیار نیاز داریم.

وی تصریح کرد: بیماران کلیوی در استان هم از مشکلات ناشی از در نوبت بودن دریافت کلیه، هزینه های سنگین درمان و نبود دستگاه های مدرن و به تعداد کافی در همه مناطق مواجهند که انتظار داریم با کمک خیرین بتوانیم این مشکلات را کاهش دهیم.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین یادآور شد: در استان قزوین حدود ۱۰۰ دستگاه دیالیز داریم فرسوده شده و برای ارائه خدمات مناسب به بیماران کلیوی باید همه این دستگاه ها نوسازی و جدید شود.

وی اضافه کرد: با توجه به تشدید تحریم ها ورود دستگاه های دیالیز هم محدود شده و مشکلات بیشتری برای بیماران ایجاد شده و با تلاش فراوان اخیراً ۵ دستگاه جدید خریداری شده و وارد چرخه خدمت رسانی قرار خواهد گرفت.

اشدری تصریح کرد: در این میان افراد خیری هستند که آمادگی دارند در صورت تخصیص ارز دولتی با خرید و اهدای دستگاه دیالیز در کمک بیماران و مسئولان پزشکی مشارکت کنند که از نمایندگان مجلس انتظار داریم مسیر این کار خیرخواهانه را هموار کنند.

اشدری گفت: کاتتر با یک جراحی کوچک داخل شکم گذاشته می شود و حدود ۱۵ سانتی متر از این لوله خارج از شکم و زیر لباس باقی می ماند و وسیله ای برای اتصال کیسه های مایع دیالیز را فراهم می کند.

وی افزود: اکثر بیماران مبتلا به نارسایی کلیوی می توانند با دیالیز صفاقی درمان شوند و اکثر افراد از قابلیت انعطاف و استقلالی که با دیالیز صفاقی دارند، رضایت دارند و افراد تحت دیالیز صفاقی می توانند زندگی طبیعی داشته باشند و تطبیق برنامه درمانی با کار، مدرسه یا برنامه سفر آسان است زیرا شما شما مسئول درمان خود هستید.

اشدری بیان کرد: هر بیماری که محدوده ای از خانه خود را بتواند برای این کار اختصاص دهد می تواند از این وسیله استفاده کند و اگر با کمک خیرین بتوانیم بخشی از خانه بیماران را با نوسازی و تجهیزات بهداشتی آماده استفاده از این وسیله کنیم بخشی از مشکلات حل خواهد شد.

وی گفت: گروه سنی بیماران کلیوی استان قزوین شامل کودکان و بزرگسالان و سالمندان هستند و یکی از خبرنگاران پیش کسوت به نام علی علی محمدی نیز تحت پوشش است و در نوبت پیوند قرار دارد که آرزو می کنیم بهبودی ایشان هر چه سریع تر محقق شود.

اشدری گفت: با اشاره به دیالیز صفاقی برای کمک به بیماران کلیوی اظهار داشت: در دیالیز صفاقی (از فاق، پرده ای طبیعی که حفره شکم را می پوشاند) استفاده می شود و پرده سوراخ های کوچکی دارد و به عنوان صافی عمل می کند و مواد زائد و مایعات می توانند از بدن دفع شوند و مایع دیالیز، از لال لوله پلاستیکی نرم و کوچک به نام کاتتر دیالیز صفاقی به حفره صفاق جریان می یابد

وی اظهار داشت: سال گذشته حدود ۴۰ بیمار کلیوی در استان عمل پیوند را انجام دادند و در حال حاضر افراد متقاضی پس از ثبت نام در سامانه پیوند وزارت بهداشت و بررسی دقیق پرونده آنها می توانند در نوبت پیوند قرار گیرند

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین تصریح کرد: متأسفانه به دلیل نزدیکی قزوین به پایتخت هنوز مرکز پیوند اعضا ر استان راه اندازی نشده و مراجعه بیماران به تهران و استان های همجوار مشکلات زیادی را برای شهروندان ایجاد می کند که باید برای آن تدبیر کنیم

وی بیان کرد: امیدواریم با کمک خیرین و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و نمایندگان مجلس تمهیدات لازم برای راه اندازی مرکز پیوند در استان مهیا شود

اشدری افزود: از شهرداری انتظار داریم بخشی از فضای تبلیغات درون شهری را در اختیار انجمن قرار دهد تا در فصول مختلف بتوانیم برای فرهنگ سازی و جلب مشارکت خیرین و کمک به اجرای طرح صفاق و تأمین دستگاه دیالیز اقدامات بیشتری صورت گیرد

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.