| کد خبر: 217200 |

رییس کمیسیون بهداشت و محیط زیست پارلمان محلی قزوین

◄ شهرداری عابر بانک نیست

قزوین| رییس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر قزوین گفت: نباید به شهرداری به عنوان یک عابربانک نگاه شود.

تین نیوز

قزوین| رییس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر قزوین گفت: نباید به شهرداری به عنوان یک عابربانک نگاه شود.

به گزارش خبرنگار تین نیوز ، سیده منیره قوامی رییس کمیسیون بهداشت و محیط زیست پارلمان محلی قزوین در جلسه علنی شورا که با دستورکار بررسی لوایح شهرداری برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: بسیاری از اقدامات شهرداری قزوین، جزو وظایفش نیست و به  دلیل اینکه نهادهای دیگر به وظایفشان عمل نمی کنند  کارها بر دوش شهرداری قزوین می افتد.

وی یادآور شد: به دلیل نبود کمربندی، شهرداری قزوین مجبور به احداث پل امام رضا(ع) شد و متحمل هزینه های مالی و اجتماعی زیادی شد، در حالیکه احداث کمربندی از وظایف اداره کل راه و شهرسازی است.

قوامی ادامه داد: امروز شاهدیم که شهرداری قزوین به دلیل نارضایتی از وضعیت جاده نسیم شمال و درخواست های مکرر مردم، در حال بهسازی و مرمت این جاده با هزینه چند ده میلیارد تومانی است که اتفاقا این هم از وظایف اداره کل راه و شهرسازی استان است.

وی در خصوص تأمین بودجه نهادهایی که بودجه ملی دارند، گفت: نماینده دولت در استان مسئول تأمین بودجه نهادهایی است که بودجه ملی و استانی دارند و از بودجه شهرداری نباید در این حوزه ها خرج شود. البته در مواردی به تشخیص شورای اسلامی شهر به نهادهای فرهنگی کمک شده است اما نباید با شهرداری به عنوان یک عابر بانک برخورد شود.

وی درخصوص لایحه کمک به تیم های ورزشی نیز گفت: وظیفه شهرداری تأمین اعتبار برای توسعه ورزش همگانی است و و ورود به ورزش قهرمانی از وظایف شهرداری نیست و نباید در حوزه ورزش قهرمانی ورود کنیم.

قوامی تصریح کرد: در سال آخر فعالیت شورای پنجم نباید اشتباه سالهای گذشته را تکرار کنیم؛ بنابراین با هزینه کرد ١٢٠ میلیارد ریالی در حوزه ورزش قهرمانی مخالفم چرا که این اعتبار می تواند در بخشهای مختلف گره بسیاری از مشکلات را باز کند.

وی در خصوص واگذاری تاکسی بیسیم به شرکت تعاونی رانندگان تاکسی بیسیم گفت: در شرایط خاص اجازه ترک تشریفات داریم و می توانیم این فرصت را به شرکت مذکور بدهیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.