| کد خبر: 217192 |

حجم ترافیک در جاده‌های همدان افزایش یافت

رییس پلیس راه استان همدان گفت: با توجه به نزدیک شدن فصل بازگشایی مدارس حجم مسافرت‌ها و ترافیک در جاده‌های برون شهری این استان به میزان قابل توجهی افزایش داشته است.

تین نیوز

رییس پلیس راه استان همدان گفت: با توجه به نزدیک شدن فصل بازگشایی مدارس حجم مسافرت‌ها و ترافیک در جاده‌های برون شهری این استان به میزان قابل توجهی افزایش داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سرهنگ رضا عزیزی بیان کرد: با وجود اینکه کرونا موجب کاهش میزان مسافرت‌ها در چهارماه گذشته شده بود اما حجم تردد خودروها از روز قبل از عید سعید قربان رو به افزایش بوده و در روزهای پایانی مرداد امسال نیز به اوج خود رسیده است.

وی اضافه کرد: به دنبال افزایش تردد در جاده‌های این استان میزان سوانح رانندگی و واژگونی‌ها افزایش یافته است به گونه ای که در ۲۴ ساعت گذشته ۶ سانحه در جاده های برون شهری این استان رخ داد که چهار مورد معادل ۶۵ درصد واژگونی بوده است.

رییس پلیس راه استان همدان افزود: در یکی از این سوانح بر اثر واژگونی یک دستگاه موتورسیکلت در مسیر تویسرکان - کنگاور جوان ۳۱ ساله‌ای به علت استفاده نکردن از کلاه‌ایمنی جان خود را از دست داد.

سرهنگ عزیزی ادامه داد: با وجود افزایش حجم ترافیک در جاده های این استان اما شاهد ایجاد گره ترافیکی به علت زیاد بودن راه در همدان نیستیم بلکه تنها در ورودی و خروجی و کمربندی‌های شهر گاهی مواقع کندی تردد ایجاد می‌شود.

وی گفت: عمده ترافیک در جاده‌های منتهی به استان کرمانشاه سپس به سمت قروه و سنندج بوده اما تردد به سمت اماکن تفریحی و توریستی نظیر غارعلیصدر روال عادی را دارد.

رییس پلیس راه استان همدان بیان کرد: یکی از مشکلات کنونی پلیس قانون گریزی رانندگان است با این توضیح که رانندگان خودروهای عبوری در جاده حضور پلیس را به هم اطلاع می‌دهند.

سرهنگ عزیزی توضیح داد: این اقدام رانندگان آنها را شرطی بار می‌آورد یعنی در صورت وجود و حضور پلیس و تیم‌های گشتی در مسیر مقابل آنها قوانین را رعایت کنند در غیر اینصورت با بی‌قانونی اقدام به رانندگی کنند که این رویه ضمن ترویج قانون گریزی میزان سوانح رانندگی را نیز افزایش می‌دهد.

وی تاکید کرد: کاهش و افزایش سوانح به نوع رانندگی مردم بستگی دارد چراکه پلیس نمی تواند برای هر راننده یک پلیس را به عنوان اسکورت قرار دهد.

چهار ماهه نخست امسال ۸۲ تن در سوانح جاده‌ای استان همدان جان باخته و ۵۵۹ تن نیز مجروح و مصدوم شدند که به ترتیب ۲۷ درصد سوانح فوتی و ۵۳ درصد سوانح جرحی کاهش داشته است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.