| کد خبر: 217181 |

انتقال محموله های بنزین منتسب به ایران به کشتی های دیگر/ حکم توقیف فقط برای محموله‌هاست

یک مقام آگاه دولت آمریکا گفت محموله های سوخت ایران که توسط آمریکا توقیف شده است، برای انتقال به آب های آمریکا به کشتی های دیگر منتقل شده است و حکم توقیف تنها برای محموله هاست نه نفتکش ها.

تین نیوز

یک مقام آگاه دولت آمریکا گفت محموله های سوخت ایران که توسط آمریکا توقیف شده است، برای انتقال به آب های آمریکا به کشتی های دیگر منتقل شده است و حکم توقیف تنها برای محموله هاست نه نفتکش ها.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، یک مقام آگاه دولت آمریکا گفت محموله های سوخت ایران که توسط آمریکا توقیف شده است، برای انتقال به آب های آمریکا به کشتی های دیگر منتقل شده است.

این حکم توقیف که قاضی آمریکایی آن را در ماه جولای صادر کرده است تنها محموله های بنزین 4 نفتکش را شامل می شود و توقیف نفتکش ها را در بر نمی گیرد.

به گفته این منابع آگاه، مالکان این 4 کشتی که محموله ها را حمل می کردند با انتقال این محموله ها (به کشتی های دیگر) موافقت کرده اند.

روزنامه وال استریت ژورنال بامداد امروز مدعی شد دولت آمریکا برای نخستین بار محموله کشتی‌هایی که با نقض قوانین تحریم‌های واشنگتن اقدام به حمل سوخت ایران می‌کردند را توقیف کرده است.

بر اساس این گزارش، چهار کشتی مذکور به نام‌های «لونا»، «پاندی»، «برینگ» و «بلا» طی روزهای اخیر در آب‌های آزاد توقیف شده‌اند و در حال انتقال به سمت شهر «هیوستون»  در ایالت تگزاس هستند.

 این اقدام آمریکا در حالی انجام شده است که واشنگتن یک ماه قبل‌تر در جلوگیری از انتقال بنزین ایران توسط ۵ نفتکش به ونزوئلا ناکام مانده بود.

حجت سلطانی، سفیر ایران در ونزوئلا  در حساب توئیتری خود با اشاره به نوشته یک رسانه انگلیسی‌زبان مبنی بر اینکه «آمریکا ۴ نفتکش ایران را که در حال حمل سوخت به ونزوئلا بود توقیف کرده است» نوشت: «یک دروغ و جنگ روانی دیگر از دستگاه تبلیغاتی امپریالیسم آمریکا. نه کشتی‌ها ایرانی‌ هستند و نه مالک یا پرچم آنها ارتباطی به ایران دارد. ترامپ تروریست نمی‌تواند حقارت و شکست خود در برابر ملت بزرگ ایران را با تبلیغات دروغین جبران کند.»

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.