| کد خبر: 217142 |

انجام دقیق و کامل مطالعات تکمیلی امکان‌سنجی قطار شهری همدان

نایب رئیس شورای شهر همدان با تاکید بر انجام دقیق مطالعات تکمیلی امکان‌سنجی توجیهی حمل‌ونقل ریلی شهر همدان با محوریت قطار شهری گفت: باید کار جامعی تحویل شهروندان همدان دهیم.

تین نیوز

نایب رئیس شورای شهر همدان با تاکید بر انجام دقیق مطالعات تکمیلی امکان‌سنجی توجیهی حمل‌ونقل ریلی شهر همدان با محوریت قطار شهری گفت: باید کار جامعی تحویل شهروندان همدان دهیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار مهر، حمید بادامی‌نجات صبح پنج شنبه در صحن شورای شهر همدان که با محوریت بررسی مطالعات امکان‌سنجی توجیهی حمل‌ونقل ریلی شهر همدان برگزار شد، گفت: مردم باید نسبت به سیستم جدید حمل‌ونقل در شهر همدان آگاهی داشته باشند تا ضمن همکاری و همراهی، آن را مطالبه کنند.

وی خطاب به شهرداری درخواست کرد: این اقدام با قدرت و سرعت بیشتری پیگیری شود تا مطالعات به اتمام برسد.؛ هرچند در صورت تأیید طرح قطار شهری همدان بر اساس مطالعات باید برای اجرای آن هم پیگیری مجدانه‌ای را شاهد باشیم تا در بازه زمانی مشخص، تعیین‌تکلیف و بهره‌برداری برسد تا شهر ضرر و زیان نبیند.

بادامی‌نجات بزرگترین نگرانی‌ها را بر محور بلاتکلیفی پروژه‌های نیمه‌کاره برشمرد و افزود: همدان در حوزه اتوبوسرانی به‌عنوان حمل‌ونقل عمومی، از ظرفیت‌های قانونی از جمله انتشار اوراق فروش مشارکت بهره‌مند شد که قطعاً این مهم در حوزه قطار شهری بالاتر خواهد بود.

کمک دولت برای احداث قطار شهری در شهر همدان

نایب رئیس شورای شهر همدان با اشاره به نحوه تأمین مالی و کمک دولت برای احداث قطار شهری در شهر همدان، گفت: دولت و مجلس بر اساس ظرفیت‌های قانونی موجود، درصد قابل‌توجهی از منابع مالی این طرح شهری را تأمین خواهد کرد که بستگی به رایزنی، پیگیری، چانه‌زنی و بهره‌گیری صحیح از قوانین موجود دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: روند مطالعات تکمیلی امکان‌سنجی توجیهی حمل‌ونقل ریلی شهر همدان با محوریت قطار شهری به اتمام برسد تا در آینده، کار جامعی تحویل شهر همدان دهیم.

شهردار همدان هم نیز در این جلسه گفت: بر اساس ابلاغ انجام مطالعات ماده ۲۳ (امکان‌سنجی) توسط استانداری همدان به شهرداری در سال گذشته به‌منظور به کارگیری مهندسین مشاور ذی‌صلاح برای مطالعات امکان‌سنجی و توجیه‌پذیری حمل‌ونقل ریلی شهر همدان ضمن رعایت طرح‌های بالادستی، پس از مبادله موافقت‌نامه، این پروژه در دستور کار مدیریت‌شهری قرار گرفت که در ۱۲ بهمن‌ماه سال ۹۸، قرارداد آن با مهندسین مشاور منعقد شد.

قطار شهری به تصویب هیئت دولت رسیده و دارای ردیف قانونی در بودجه مصوب سالانه کل کشور است

عباس صوفی با تأکید بر اینکه قطار شهری به تصویب هیئت دولت رسیده و دارای ردیف قانونی در بودجه مصوب سالانه کل کشور است؛ افزود: بر اساس ظرفیت قانونی موجود، دولت پرداخت اصل سود طرح‌های سرمایه‌گذاری را که دارای بودجه ملی و مصوبه و تاییدیه دولت و مجلس است، تضمین می‌کند.

وی بر اساس یافته‌های مطالعات مذکور و پس از بررسی انواع مختلف جابجایی مسافر بر مبنای حمل‌ونقل ریلی، مد حمل‌ونقل جدید شهر همدان را خطوط «تراموا» اعلام کرد و ادامه داد: این مهم ضمن کاهش ترافیک، می‌تواند کارکرد مناسبی در ناوگان حمل‌ونقل عمومی داشته باشد که با اجرای این طرح ملی می‌توان درصد استفاده از ناوگان عمومی در همدان را افزایش داد.

صوفی گفت: در تمام دنیا از تراموا برای جابه‌جایی مسافر استفاده می‌شود و ضمن اینکه می‌تواند راهکاری برای رفع مشکلات ترافیکی در شهر باشد، در بالا رفتن کلاس شهری به‌منظور رونق گردشگری هم تأثیرگذار است.

شهردار همدان با بیان اینکه بخشی از مبلغ قرارداد مشاور طرح قطار شهری همدان از منابع استانی تأمین شده است و طراحی و اجرای آن از طریق منابع ملی تأمین می‌شود؛ ابراز امیدواری کرد: تا ۲ ماه آینده، مطالعات این پروژه نهایی و به تصویب برسد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.