| کد خبر: 217138 |

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان

◄ 84روستا در گیلان تا پایان سال گازرسانی می‌شود

گیلان| حسین اکبر در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به حوادث مختلف در سال ۹۸ اظهار داشت: متاسفانه میزان حوادث ناشی از مونوکسید کربن یا مرگ خاموش و حوادث ناشی از آتش‌سوزی و انفجار سال گذشته در استان گیلان افزایش پیدا کرد.

تین نیوز

گیلان| حسین اکبر در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به حوادث مختلف در سال ۹۸ اظهار داشت: متاسفانه میزان حوادث ناشی از مونوکسید کربن یا مرگ خاموش و حوادث ناشی از آتش‌سوزی و انفجار سال گذشته در استان گیلان افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز،  حسین اکبر با بیان اینکه استفاده از وسایل گازسوز غیر استاندارد در سال ۹۸ بیشترین عامل بروز حوادث در استان گیلان بوده است خاطرنشان کرد: شهروندان برای جلوگیری از بروز حوادث در منازل‌ حتماً شیر و درپوش دستگاه‌های مصرف‌کننده گاز که به‌صورت بلااستفاده هستند را ببندند.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از بحران برف و وقوع سیل، سال گذشته در گیلان گفت: در پاییز سال ۹۸ شاهد وقوع سیل شدید در ۱۲ شهرستان استان بودیم که اوج این بحران مربوط به شهرستان فومن و تالش بود و دو پل اسالم آسیب دید و منجر به آسیب یکی از خرپاهای مربوط به گازرسانی منطقه نیز شد اما توانستیم ظرف ۵۰ روز یک خرپا ۷۰ متری طراحی و در منطقه اجرا کنیم.

وی افزود: بحران برف در اواخر سال گذشته، بسیاری از دستگاه‌های خدمات‌رسان را با مشکل روبه‌رو کرد، در این میان پایداری شرکت گاز استان در رفع مشکلات این حوزه بسیار موثر بود و مورد تقدیر مسئولان کشوری نیز قرار گرفت که در این راستا از تمام همکارانم که شبانه‌روز تلاش کردند تا همشهریان شاهد قطعی گاز نباشند تشکر می‌کنم.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با بیان اینکه ۲ هزار و ۳۵ روستای استان هم‌اکنون از نعمت گاز برخوردارند گفت: حدود یک میلیون و ۱۱۰ هزار مشترک در گیلان داریم و ۱۶ هزار کیلومتر در بخش روستایی و بیش از ۴ هزار شبکه گازرسانی در بخش شهری داریم و پروژه گازرسانی در ۸۴ روستا نیز در دست اجرا است و تا پایان ۹۹ تکمیل خواهد شد.

اکبر خاطرنشان کرد: میزان مصرف سالانه گاز در استان گیلان حدود ۶.۲ دهم میلیارد مترمکعب است که ۳۳ درصد مصرف خانگی، ۷ درصد CNG و مابقی نیز مربوط به سایر حوزه‌ها از جمله حوزه صنعتی و کشاورزی است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با اشاره به میزان مصرف گاز و مصرف CNG‌‌ها پس از افزایش قیمت بنزین گفت: همزمان با افزایش قیمت بنزین در ماه‌های پایانی سال ۹۸ میزان مصرف‌ گاز CNG‌‌ها در استان به ۲۰ میلیون مترمکعب رسید و در خردادماه امسال نیز به ۳۰ میلیون مترمکعب رسید.

اکبر افزود: با توجه به وضعیت کرونا، کنتورخوانی‌های بخش خانگی را در اسفندماه و فروردین امسال تعطیل کردیم و خدمات غیرحضوری پیش‌بینی شد و هر شهروند که قصد بهره‌مندی از خدمات غیرحضوری شرکت گاز را داشته باشد می‌تواند از منزل با شماره ۳۴۱۴ در وقت اداری تماس بگیرد و از خدمات شرکت گاز بهره‌مند شود؛ این برنامه از اوایل اردیبهشت ماه امسال در رشت اجرا شده و قرار است در سطح استان عملی شود.

وی با اشاره به طلب ۱۸۹ میلیارد تومانی شرکت گاز استان گیلان از مشترکان بیان کرد: در بخش خانگی سال گذشته حدود ۴۳ میلیارد تومان از مشترکان در سطح استان طلب داشتیم و این عدد هم‌اکنون به ۸۹ میلیارد تومان رسید؛ در بخش CNG‌‌ حدود ۸ میلیارد تومان و ۵۴ میلیارد تومان از بخش صنعتی و ۳۸ میلیارد تومان نیز در بخش تجاری از مشترکان‌ طلب داریم.

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.