| کد خبر: 217134 |

عضو شورا: ترافیک مرکز پایتخت نتیجه لغو طرح ترافیک است

عضو کمیسیون حمل‌ونقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت:‌ لغو طرح ترافیک در حال حاضر نتیجه‌ای جز ایجاد ترافیک شدید در محدوده مرکزی شهر ندارد.

تین نیوز

عضو کمیسیون حمل‌ونقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت:‌ لغو طرح ترافیک در حال حاضر نتیجه‌ای جز ایجاد ترافیک شدید در محدوده مرکزی شهر ندارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، شهربانو امانی درباره اجرای طرح ترافیک پایتخت اظهارداشت: با شیوع کرونا در اسفند ۹۸، مدیریت شهری به دنبال لغو طرح ترافیک بود زیرا بر اساس گزارش‌های بین‌المللی یکی از اصلی‌ترین مکان‌های شیوع این ویروس، حمل‌ونقل عمومی اعلام شده بود.

وی افزود:‌ لغو طرح ترافیک همزمان با پیک اول شیوع ویروس کرونا به کمک سیاست‌های بازدارنده آمد و موجب کاهش استفاده از حمل‌ونقل عمومی ‌مانند مترو و اتوبوس شد اما در حال حاضر با وجود لغو طرح ترافیک تغییری در تعداد مسافران حمل‌ونقل عمومی مشاهده نشده است.

امانی ادامه داد: به عبارتی بر اساس آمارهای ارائه شده شهرداری تهران، کاهشی در تعداد مسافران حمل‌ونقل عمومی رخ نداده است.

عضو کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد:‌ با توجه به اینکه لغو طرح با هدف اصلی آن یعنی کاهش تعداد مسافران مترو و اتوبوس به عنوان اصلی‌ترین مکان شیوع مغایرت دارد، معتقدیم طرح ترافیک باید به قوت خود باقی بماند.

وی خاطر نشان کرد:‌ برداشتن محدودیت‌ها نه تنها باعث ایجاد گره‌های ترافیکی شده بلکه موجب اختلال در شبکه حمل و نقل عمومی و اتوبوس‌های BRT می‌شود که نتیجه آن تجمع بیشتر مسافران درون اتوبوس‌هاست.

عضو شورای تهران افزود:‌ در این روزها به دلیل ترافیک زیاد، خودروهای شخصی از مسیرهای ویژه تردد می‌کند و حرکت اتوبوس‌ها را با کندی روبرو کرده‌ است.

تردد بیشتر؛ آلودگی بیشتر  

عضو کمیسیون حمل‌ونقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد لغو طرح ترافیک موجب شد که شهروندان بیشتر در سطح شهر به خصوص مناطق مرکزی تردد داشته باشند و تردد بیشتر خودروها می‌تواند در افزایش آلودگی هوا نیز نقش داشته باشد.

لغو طرح ترافیک به معنی شرایط عادی نیست

«امانی» افزود: با توجه به آنکه در آستانه ماه محرم قرار داریم، امیدواریم همه مردم به پروتکل‌های ستاد ملی کرونا و هشدارهای سازمان بهداشت جهانی توجه داشته باشند و لغو طرح ترافیک سبب نشود که مردم شرایط را عادی تصور کرده و بیشتر از گذشته در خیابان‌ها حضور پیدا کنند.

وی تاکید کرد که چشم امید به شهروندان هست که با رعایت پروتکل‌های اعلامی وزارت بهداشت و استفاده حداکثری از ماسک، زنجیره انتقال کووید ۱۹ را قطع کنند.

به گزارش ایرنا به طور معمول ۲ طرح «ترافیک» و «کنترل آلودگی هوا» یعنی زوج و فرد سابق و حلقه دوم طرح ترافیک در محدوده مرکزی شهر تهران اجرا می‌شد و شرط ورود به این محدوده‌ها و جلوگیری از جریمه مالکان خودروها، ثبت‌نام مالک و مشخصات خودرو در سامانه «تهران من» و شارژ حساب شهروندی بود.

محدوده طرح ترافیک از شمال به خیابان مطهری، از جنوب به خیابان شوش، از غرب به خیابان کارگر و از سمت شرق به خیابان‌های شریعتی و ۱۷ شهریور است و از سوی دیگر طرح کنترل آلودگی هوا نیز از شمال به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه امام علی(ع)، از جنوب به بزرگراه بعثت و از غرب به بزرگراه نواب و چمران محدود می‌شود.

پس از شیوع کرونا و اجرا نشدن موقتی طرح ترافیک، بنابر تصمیم شورای ترافیک تهران، ساعت اجرای این طرح‌ها کاهش یافته بود و از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۶ اجرا می‌شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.