| کد خبر: 217129 |

◄ توسعه همکاری‌های راه‌آهن با شرکت‌های دانش بنیان داخلی

همکاری راه آهن و شرکت های دانش بنیان موجب می شود تا با کاهش وابستگی به خارج، بالا بردن بهره‌برداری از ظرفیت‌های داخلی حوزه ریلی و استفاده از توان و تخصص نیروی نوآور، رفع چالش‌ها و مشکلات حمل‌ونقل ریلی ممکن شود.

تین نیوز

مرکز جهادی راه آهن در اوایل همین ماه افتتاح شد تا با همکاری شرکت های دانش بنیان موضوعاتی مانند کاهش وابستگی به خارج، بالا بردن بهره‌برداری از ظرفیت‌های داخلی حوزه ریلی و استفاده از توان و تخصص نیروی نوآور برای رفع چالش‌ها و مشکلات حمل‌ونقل ریلی را جامه عمل بپوشاند.

به گزارش تین نیوز، این در حالی است که ایجاد و امکان توسعه ریلی، تنها به رشد راه آهن کمک نخواهد کرد و موجب شده تا واگن های مترو نیز با ارتقای عملکردی حاصل فناوریِ داخلی، تولید شوند. در همین زمینه امروز تفاهم‌نامه تولید ۱۴ رام ۸ واگن مترو بین معاونت علمی ریاست جمهوری و شرکت مترو به امضا رسیده است.

معاون علمی رییس جمهور در همین ارتباط گفته است که  دانش‌بنیان‌ها آمدند تا صنایع کشور را با کمک فناوری‌های نوین و ظرفیت‌های داخلی رونق دهند. توانمندی‌هایی که پیش از شکل‌گیری زیست‌بوم فناوری و نوآوری حلقه مفقوده صنایع کشور بودند. یکی از صنایع منتفع از این ظرفیت‌ها، صنعت ریلی کشور است.

به گزارش تین نیوز، یک کارشناس حمل ونقل ریلی نیز درباره تاثیر اقدامات شرکت های دانش بنیان بر رشد صنعت ریلی توضیح داد: اینکه گفته شود شرکت های دانش بنیان صرفا سازنده قطعات باشند، قدم تازه ای در راستای انتقال تکنولوژی صورت نگرفته است بلکه مساله مهم برای پیشرفت واقعی این صنعت این است که این شرکت ها به عنوان همکار راهبردی راه آهن محسوب شوند و هرجا که نیاز بود از دانش ایشان بهره برداری شود.

عباس کامیاب ادامه داد: مشارکت بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان با راه آهن می‌تواند در توانمندسازی صنعت ریلی بسیار موثر باشد و این اتفاق اتفاق مبارکی است چراکه حمل ونقل ریلی اگرچه در مراحل ساخت هزینه بر است اما لجستیک ارزانتر و در عین حال محیط زیستی تری را می تواند به نمایش بگذارد.

گفتنی است که علاوه بر حضور شرکت های دانش بنیان یکی از مسائل بسیر مهم در امکان استفاده از این ظرفیت ها این است که بازاریابی و اتصال شبکه ای بین بازیگران صنعت ریلی، در اینجا شرکت های دانش بنیان، راه آهن، مجامع دانشگاهی، بخش خصوصی و سرمایه گذاران به خوبی صورت گیرد تا امکانات کشور در این زمینه شناسایی شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.