| کد خبر: 217060 |

علت غیبت شهردار تهران در جلسات هیأت دولت

شهردار تهران درباره علت غیبتش در جلسات هیأت دولت توضیح داد.

تین نیوز

شهردار تهران درباره علت غیبتش در جلسات هیأت دولت توضیح داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران صبح امروز در گفت‌وگوی تلویزیونی برنامه چاپ اول در شبکه خبر با اشاره به غیبت خود در جلسات هیأت دولت اظهار کرد: بر اساس قانون و آیین نامه‌های دولت، اعضای دولت یک سنتی داشتند که شهردار تهران را به جلسه هیأت دولت دعوت می‌کردند، مدتی است که دعوت نامه‌ای ارسال نمی‌شود، به طور طبیعی ما هم شرکت نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه تعامل دولت و شهرداری به سود مردم است، افزود: اختلاف از این جنس بین شهرداری و‌ نهاد‌های دیگر زیاد است.

شهردار تهران تصریح کرد: بسیاری از وزارتخانه‌های بزرگی که ما در شهر تهران داریم رأی ماده ۱۰۰ دارند، اگر شهرداری بخواهد اقدامی کند، ممکن نیست و اختلافات این چنینی وجود دارد.

حناچی با بیان اینکه تمام طرح‌های شروع شده در دوره‌های قبل، تقریبا به اتمام رسیده‌اند، گفت: دیروز هم یک منطقه بن بست تهران را از بن بست خارج کردیم، به مشکلات تهران بیشتر دامن نزدیم؛ طرح‌های عمرانی را به سه مرحله تقسیم و اجرا کردیم.

وی با اشاره به اینکه توسعه حمل و نقل عمومی بزرگترین کار ما در این دوره به شمار می‌آید، گفت: یک طرح جامع حمل و نقل ۲۰ ساله در شهر تهران اجرا می‌شود، خط ۶ و ۷ مترو در این دوره انجام شده است و خط ۱۰ نیز به زودی کلنگ آن زده می‌شود.

شهردار تهران با بیان اینکه بخشی از اقدامات ما به چشم نمی‌آیند، به طور مثال شبکه جمع آوری آب‌های سطحی تهران از جمله آن‌ها است، گفت: همچنین بخشی از اقدامات نرم افزاری هم به چشم نمی‌آیند، ما اگر پروژه عمده‌ای را شروع نکردیم، مشکل عمده‌ای را هم در این دوره از شهرداری ایجاد نکردیم.

حناچی با تأکید بر اینکه شهر را روی ریل انضباط شهری قرار دادیم، گفت: به تراکم فروشی دامن نزدیم و متعاقب آن تلاش کردیم ۲ لایحه به ابلاغ برسند؛ لایحه مالیات بر ارزش افزوده که دعوای اصلی آن بر سر مسأله برداشت از مالیات محلی به نفع شهرداری‌ها بود. دومین لایحه منابع مالی پایدار بود و امیدوارم در این مجلس این لایحه به تصویب برسد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.