| کد خبر: 217010 |

◄ رفتار نامناسب برخی صاحبان بار با رانندگان ترانزیت

یک کارشناس حمل و نقل در مورد گروگان گرفتن رانندگان در صورت وارد شدن خسارات به محموله‌های بارهای ترانزیتی در برخی کشورها، گفت: این موضوع حقوقی است و شرکت ارسال کننده بار، شرکت بیمه کننده بار و شرکت خریدار یا صاحب کالا هرسه در این موضوع دخیل هستند.

تین نیوز

یک کارشناس حمل و نقل در مورد گروگان گرفتن رانندگان در صورت وارد شدن خسارات به محموله‌های بارهای ترانزیتی در برخی کشورها، گفت: این موضوع حقوقی است و شرکت ارسال کننده بار، شرکت بیمه کننده بار و شرکت خریدار یا صاحب کالا هرسه در این موضوع دخیل هستند.

به گزارش تین نیوز، محمدرضا ذوالقدر این موضوع را پس از آن بیان کرد که فیلمی از یک راننده سواری‌کش ترانزیت در تین نیوز منتشر شد که در آن راننده مذکور عنوان کرد به سبب وارد شدن خسارت به یکی از خودروهای حمل شده، در پارکینگی در سلیمانیه عراق با یک نگهبان مسلح، گیر افتاده و تا پرداخت خسارت اجازه خروج نداشته و در شرایط بسیار بدی از نظر امکانات بهداشتی قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

راننده مذکور در فیلم عنوان کرده بود در تماس با شرکت حمل کننده، مسئولان شرکت او را به توافق با صاحب کالا و پرداخت خسارت تشویق کرده‌اند، که ذوالقدر در این مورد تاکید کرد: این‌که شرکت حمل کننده موضوع را از گردن خود سرباز می‌زند، 2 علت دارد: یا بار بیمه نشده که احتمالش کم است یا حمل کننده به‌خاطر خرابی خودرو موجب ایجاد خسارت به بار شده است که احتمالاً در بیمه نامه بند خسارت به‌دلیل خرابی ماشین حمل خودرو، وجود ندارد و یا اتفاق حاصله خارج از توافقات و تعهدات بیمه باشد.

به گزارش تین نیوز، وی با بیان این‌که بار مذکور بی‌صاحب و مالک نیست، عنوان کرد: مالک کالا برای تحویل بار و انجام امور گمرکی و اداری اقدام و برای امور حقوقی حتماً با شرکت حمل کننده تماس خواهد گرفت و پیگیر کار می‌شود این‌طور نیست که بار بی‌صاحب باشد.

ذوالقدر افزود: راننده در فیلم هم اشاره به بارنامه و بیجک... کرد. پس بار صاحب و بارنامه و بیمه....دارد که خریدار یا مالک کالا به‌خاطر عدم تحویل درست، خسارت مورد نظر را از شرکت حمل کننده مطالبه کرده است.

این کارشناس گفت: این قدر هم بی‌حساب نیست که راننده خودش طرف حساب باشد. مگر این‌که شرکت حمل کننده بخواهد هزینه خسارت را ندهد و پای دولت و حاکمیت را به‌میان بکشد و این‌طوری بخواهد از زیر بار خسارت حادث شده فرار کند.

به گزارش تین نیوز، وی اظهار کرد: بار بیمه است مگر در شرایطی که همان«خرابی وسیله حمل در هنگام سفر باعث خسارت شده» در بندهای قرارداد با بیمه وجود نداشته و یا این اتفاق از شرایط بیمه منعقد شده نیز خارج باشد. با این حال شرکت حمل کننده مقصر بوده و به‌جای رفع مشکل و رهایی راننده متوسل به‌مسائل بین المللی شده تا خسارت واقع شده را نپردازد. این مسئله حقوقیست و قانون خودش را دارد.

ذوالقدر تاکید کرد: راننده و یا شرکت حمل کننده در موقع حادثه خرابی خودروی حمل کالا، باید اطلاع دهد تا رسیدگی از همان روز تا مدت تعیین شده در قرارداد شروع شود. احتمال دارد اطلاع رسانی در زمان مقرر نشده باشد و یا اصلاً به بیمه و مالک. اطلاع داده نشده باشد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • احمد یزدانی 0 0

    کار سواریکش پرمسئولیت ترین بخش رانندگان هست و متاسفانه هیج جای مملکت جز رانندگان بحساب نمیان هرجا بخشنامه ای صادر بشه شامل همه میشه جز سواریکش باقالی بفروشیم بهتر از کاراسم ورسم دار ترانزیته