| کد خبر: 216998 |

◄ کاهش 78 درصدی صنعت گردشگری دنیا تا پایان سال میلادی

سازمان جهانی گردشگری اخیرا آسیب های بیماری کوید 19 بر صنعت گردشگری را تشریح کرده است. مشکلات اقتصادی در کشورهای جزیره ای کوچک یکی از مهم ترین آسیب های بیماری کرونا بر بدنه گردشگری است.

تین نیوز

سازمان جهانی گردشگری اخیرا آسیب های بیماری کوید 19 بر صنعت گردشگری را تشریح کرده است. مشکلات اقتصادی در کشورهای جزیره ای کوچک یکی از مهم ترین آسیب های بیماری کرونا بر بدنه گردشگری است.

به  گزارش تین نیوز، در این نامه آسیب ها به دو بخش تقسیم می شوند. بخش اول آن اثرات مخرب بیماری کوید 19 بر صنعت گردشگری و دیگری خطر ویرانی اقتصاد کشورهای جزیره ای در حال توسعه است.

براساس آمارهای ارائه شده شیوع این بیماری که سفرهای داخلی و خارجی را با اختلال مواجه کرده است، موجب کاهش 44 درصدی تعداد مسافران از ژانویه تا آوریل 2020 شده است.

سازمان جهانی گردشگری کاهش احتمالی تعداد توریست بین المللی را  تا پایان سال 2020 بین 58 تا 78 درصد ارزیابی کرده که این رقم بزرگ ترین میزان آسیب به بازار گردشگری طی تاریخ این بازار بوده است.

بازار گردشگری 20 درصد از کل درآمد کشورهای جزیره ای در حال توسعه را به خود اختصاص داده است و در برخی کشورهای جزیره ای این میزان به 80 درصد هم می رسد. با شیوع ویروس کرونا در 4 ماه نخست 2020 برخی از مناطق با کاهش 47 درصدی تقاضای سفر مواجه شده اند که در ماه آوریل این میزان به 97 درصد رسید.

بنابر شورای اقتصادی اجتماعی سازمان ملل، قدرت اقتصادی جزایر کوچک در حال کاهش است. باتوجه به اینکه درآمدهای خارجی حدود 72 درصد از تولید ناخالص داخلی این مناطق را تشکیل می دهد با کاهش ذخایر خارجی و ارزی این مناطق فقط برای چند ماه از ذخایر پولی و مالی برخودار است و سپس با مشکلات اقتصادی مواجه خواهد شد. براساس برآوردها ضرر و زیان وارده به این جزایر بیش از دیگر مناطق بوده و برای برطرف شدن این مشکلات باید برنامه وحمایت بین المللی قدرتمندی وجود داشته باشد.

1447561742240669134

جزایر کوچک در حال توسعه با میراث طبیعی و فرهنگی غنی یکی از مقاصد پیشرو در گردشگری جهانی هستند که به دلیل تقاضای بالای توریست بین المللی، افزایش دسترسی هوایی و گردشگری کروز که سهم مهمی در گردشگری آنان دارد، از محل گردشگری سود بسیاری عایدشان می شود.

براساس برآوردها مقاصد جزایر کوچک در حال توسعه تا آوریل 2020، حدود 47 درصد کاهش داشته که در مقایسه با سال 2019 حدود 5/7 میلیون گردشگر کمتر به این مناطق وارد شده اند. این کاهش در ماه آوریل به منفی 97 درصد رسیده که بیشترین آسیب در به بخش اقیانوس اطلس، اقیانوس هند و دریای جنوب چین وارد شده است.

جهانگردی موتور اصلی اشتغال و محرک اقتصادی به شمار می آید که در بخش های مختلف حمل و نقل، اسکان و غیره تاثیرگذار است.

براساس اعلام سازمان جهانی گردشگری با کاهش بی سابقه تقاضا برای سفرهای بین المللی حدود 100 تا 120 میلیون شغل در بخش گردشگری در معرض خطر قرار دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.