| کد خبر: 216931 |

کاهش سهم زمین در هزینه تمام شده راه‌کار توسعه بخش مسکن

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: افزایش چند برابری قیمت مسکن که در سالیان متوالی وجود داشته و هنوز هم ادامه دارد، منجر به دامن زدن به شکاف قیمت مسکن شده و امروز هزینه مسکن به عمده ترین هزینه خانوار بدل گشته است.

تین نیوز

 عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: افزایش چند برابری قیمت مسکن که در سالیان متوالی وجود داشته و هنوز هم ادامه دارد، منجر به دامن زدن به شکاف قیمت مسکن شده و امروز هزینه مسکن به عمده ترین هزینه خانوار بدل گشته است.

به گزارش تین نیوز، شارلی انویه تکیه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به وضعیت بازار مسکن در کشور، گفت: با توجه به کمبود و نیاز دائمی مسکن در کشور، طی دوره های مختلف قوانین و سیاست های متعدد در این حوزه وضع شده اند اما یکی از دلایل ناکامی این سیاست ها نبود یک برنامه مدون با دورنمای بلند مدت برای رفع مشکلات مسکن است.

هزینه مسکن به عمده ترین هزینه خانوار تبدیل شده است

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از دیگر عوامل مهم و موثر و عدم توفیق این سیاستها نبود بانک اطلاعاتی جامع و شفاف برای شناخت وضع موجود و برنامه ریزی دقیق است، افزایش چند برابری قیمت مسکن که در سالیان متوالی وجود داشته و هنوز هم ادامه دارد، منجر به دامن زدن به شکاف قیمت مسکن و استطاعت خانواده ها به خصوص اقشار با درآمد متوسط که بخش مهمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند شده و هزینه مسکن به عمده ترین هزینه خانوار بدل گشته است.

وی گفت: با گذشت هر سال به تعداد متقاضیان خرید مسکن اضافه شده، تامین مسکن اقشار ضعیف جامعه و رفع معضل بد مسکنی به رغم اتخاذ سیاستهای حمایتی دچار مشکلاتی بوده و پس از گذشت سالیان در دستیابی به عدالت اجتماعی در برخورداری تمام اقشار به مسکن مناسب ناکام بوده اند.

تحریک بخش مسکن می‌تواند موجب تغییرات قابل توجهی در کل اقتصاد کشور شود

انویه تکیه ادامه داد: بخش مسکن یکی از بخش های با پتانسیل بالا برای رشد و حرکت اقتصادی کشور است، مطالعات نشان می دهد که تحریک بخش مسکن می‌تواند موجب تغییرات قابل توجهی در کل اقتصاد کشور شود.

وی گفت: در شرایط کنونی پیشنهادات و راهکارهای بسیاری برای توسعه بخش مسکن وجود دارد که یکی از آنها کاهش سهم زمین در هزینه تمام شده قیمت مسکن است، در همین راستا دولت بر اساس دستورالعمل ها، دستگاه‌های دولتی را ملزم به واگذار کردن زمین های در اختیار خود به وزارت راه و شهرسازی جهت تولید مسکن انبوه کرده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.