| کد خبر: 216842 |

رئیس سابق سازمان هواپیمایی کشوری:

◄ سازمان هواپیمایی در پرونده هواپیمایی اوکراینی رو سفید است

عابدزاده با بیان اینکه ما در پرونده هواپیمای اکراینی رو سفید هستیم گفت: بنده هیچ وابستگی سیاسی در طول مدت مسئولیت خود در صنعت هوانوردی نداشته و ندارم.

تین نیوز

پیش از ظهر امروز علی عابدزاده در مراسم تودیع خود ضمن تاکید به این مسئله که بنده از بدنه صنعت هوایی هستم و در این صنعت حضور خواهم داشت گفت: در طول مدتی که بنده به عنوان ریاست سازمان هواپیمایی کشوری حضور داشتم تمام مدیران و اهالی صنعت نهایت همکاری را با بنده داشته اند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، او در ادامه افزود: کسانی که بنده را در این سالها می شناسند می دانند که بنده هیچ وابستگی سیاسی و تفکر سیاسی به هیچکسی و هیچ جایی نداشتم.

رئیس سابق سازمان هواپیمایی کشوری در این مراسم از عباس آخوندی وزیر سابق وزارت راه و شهرسازی تشکر کرد و گفت: بنده بدهکار ایشان هستم از اینکه این فرصت را به من دادند تا بتوانم یک نظام هماهنگی فکری را داخل سازمان هواپیمایی کشوری پیش ببرم بسیار از ایشان ممنونم.

او افزود: بنده مدیریت بسیاری در گذشته کرده بودم اما از لحاظ فکری آشفته بود که می توانم بگویم با کمک ایشان سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان یک سازمان زنده فعالیت کرد که خروجی این موضوع دستاوردهای بزرگی داشت .

عابدزاده با بیان اینکه در حوزه مقررات سازمان دارای یک هویت است عنوان کرد: امروز صنعت حمل ونقل هوایی پاسخگوی نیازهای 95% جامعه هوانوردی است .

او با اظهار به اینکه ما در گذشته قطعات بسیاری در صنعت هوایی ساخته بودیم گفت: اما این قطعات دارای شناسنامه و هویت نبودند و امروز دانش مهندسی ما به یک حرکت تبدیل شده است.

عابدزاده به ساخت موتور در بخش غیر نظامی اشاره کرد و گفت: قسمت گرم موتور را ساخته ایم و در حوزه ساخت موتور اتفاق های بسیار خوبی افتاده است که اگر این اتفاقها نبود قطعا صنعت هوایی با مشکلات بزرگی مواجه می شد .

او افزود: وقتی بنده وارد سازمان هواپیمایی کشوری شدم پرونده های قضایی بسیاری بود و من آرامش را به سازمان هواپیمایی کشوری برگرداندم که این آرامش به کل صنعت تسری یافت.

او با انتقاد به اینکه واپسگرایی احتمال صنعت هوانوردی را تحریف می کند عنوان کرد: واپسگرایی توسط برخی باعث ناامیدی در این صنعت شده بود و این افراد در همه جا نفوذ داشتند حتی در پرونده سقوط هواپیمای ایران 140 آنتونف می خواستند در پرونده ای به دادگاه رشوه بدهند و ما آنها را شناسایی کردیم. این اقدام آنها خط دادن به دشمن بود. حتی قصد داشتند در ایکائو، سازمان هواپیمایی کشوری را به لیست سیاه اضافه کنند و ما را تحریم کنند. و ما آنها را شناسایی کردیم که در نهایت بنده به نفوذ در نهادهای امنیتی متهم شدم.

او به پرونده سقوط هواپیمای یاسوج اشاره کرد و گفت : صدای خلبان در ویس ریکورد ضبط شده است که می گوید؛ من هواپیما را در 13000 پا فیکس کردم و کوه 14000 پا ارتفاع داشت، این در حالی است که آنها می گویند ما این صدا را در ویس رکورد ضبط شده نشنده ایم.

او با بیان اینکه درطی این سالها نتوانستند ایرادی از من پیدا کنند به مدرک تحصیلی من ایراد گرفتند گفت: من در سال 1359 استخدام سازمان هواپیمایی کشوری شدم. آیا در زمان استخدام من مدرک تحصیلی ارائه ندادم؟ گفتند مدرکش را در طی دو سال است اخذ کرده این در حالی است که بنده 5 سال اخذ مدرکم به طول انجامید بدون اینکه تابستان را استراحت کنم و معدل لیسانسم 88% است و فوق لیسانسم 92% است .

او به پرونده هواپیمایی فلایت چک نیز اشاره کرد و گفت: این هواپیما را نه آقای مه آبادی و نه آقای باقریان خریداری کرده بلکه خود بنده این هواپیما را خریده ام و سند آن موجود است. این هوایپما 11میلیون و 900هزار یورو بود. ولی من به این نتیجه رسیدم که هواپیمای خوبی است که در نهایت آن را به مبلغ 9 میلیون و 250 هزار یورو یعنی دو میلیون یورو زیر قیمت خریداری کردم ولی بعد ما را با گران خری متهم کردند .

عابدزاده تصریح کرد: یک شخصی که هویت او نیز مشخص نیست به همه نامه می نویسد و عنوان می کند این هواپیما گران خریداری شده و یک هواپیمای آموزشی است. این در حالی است که این شخص با سندسازی هواپیمایی که می خواست به ما بفروشد را گرانتر اعلام کرده بود.

او در پایان با اشاره به اینکه در پرونده هواپیمای اوکراینی رو سفید هستم گفت: ما در این سالها مشکلات متعددی را در صنعت هوانوردی داشتیم و خبرنگاران همواره به بنده انتقاد می کردند که چرا حرف نمی زنید این در حالیست که سازمان هواپیمایی کشوری سازمانی بسیار حساس است و عده ای نشسته اند که ببیند ما چه می گوییم و در خارج برای ما پرونده سازی کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • جاوید تقی زاده 0 0

    با سلام، سئوالاتی که در ذهن بنده ایجاد شده فقط بعنوان یک مسافر هواپیماست که همیشه انتظار سیستم مدیریتی بسیار دقیق، منضبط و به روز را از صنعت هوایی داشته و دارم.

    ایکاش ایشان درباره ایجاد "نظام هماهنگ فکری" در سازمان بیشتر توضیح می داد. معیارهای چنین نظام فکری چیست و با توجه به اهمیت و حساسیت سازمان هواپیمایی آیا قبلا چنین رویه ای وجود نداشته است؟
    ضمنا اشاره شد که:
    "امروز صنعت حمل و نقل هوایی پاسخگوی نیازهای 95% جامعه هوانوردی است".
    منظور چه نیازهایی است و این فاصله چطور سنجیده شده؟ آیا عدد مناسبی است؟ چه برنامه ای برای افزایش این عدد وجود داشت؟

  • کوروش 1 0

    شما به هیچ وجه در پرونده هواپیمای اکراینی رو سفید نیستید. چون اطلاعات مخدوش به مردم ارائه کردید. شما از اعتبار فنی هواپیمایی برای توجیه خودتان مایه گذاشتید و گفتید که به لحاظ فنی امکان ندارد که هواپیما با موشک ساقط شده باشد. شما در آن پنهان کاری سه روزه شریک هستید.این ها سیاسی کاری نیست؟

  • ناشناس 0 0

    یادم میاید هواپیمای فالکون برای وارسی پرواز برای چک پروازی ورتک(vortac) میامد علاوه بران دستگاههای رپکان را هم چک میکرد(تبریز)