| کد خبر: 216822 |

◄ وجود کالاهای پر رسیک در بنادر؛ خطر در کمین بندر شهید رجایی

برخی از صاحبان کالا برای نفع شخصی و کاهش هزینه انبارداری و بیمه‌ای با توجه به تعرفه بالاتر نگهداری کالاهای پر ریسک و خطرناک اقدام به اظهار نادرست می‌کنند.

تین نیوز

برخی از صاحبان کالا برای نفع شخصی و کاهش هزینه انبارداری و بیمه‌ای با توجه به تعرفه بالاتر نگهداری کالاهای پر ریسک و خطرناک اقدام به اظهار نادرست می‌کنند.

به گزارش تین نیوز، یک کارشناس در مورد حادثه انفجار در بندر بیروت لبنان با بیان این مطلب گفت: اتفاق اخیر لبنان زنگ خطری برای دولت و نهادهای امنیتی کشور است تا در یک برنامه فشرده نقاط حادثه خیز داخل شهرهای بزرگ و بنادر اصلی کشور را احصاء و استراتژی پاسخ به ریسک عملی ارائه نمایند.

میثم حیدری که سابقه مدیریت پروژه سامانه CCS سازمان بنادر و دریانوردی را در سابقه کاری خود دارد،  افزود: این کار موجب می‌شود قبل از هرگونه حادثه یا عملیات تروریستی احتمالی، از وقوع آن جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید:

حیدری عنوان کرد: بندر شهید رجایی با وجود برخورداری از محوطه مجزای نگهداری کالای خطرناک در معرض خطر جدی قرار دارد، حدود ۱۰ کلاس کالای پر ریسک به‌صورت باکس کانتینری در محوطه بندری نگهداری می‌شود که اطلاعات مانیفست به‌صورت الکترونیکی در سامانه ثبت و در جریان عملیات مستعمل می‌شود.

او افزود: اما برخی از صاحبان کالا برای نفع شخصی و کاهش هزینه انبارداری و بیمه‌ای با توجه به تعرفه بالاتر نگهداری کالاهای پر ریسک و خطرناک اقدام به اظهار نادرست می‌کنند.

حیدری تاکید کرد: از این رو کانتینر‌هایی با کلاس و imdg و ورژن خطرناک با اظهار نادرست و هزینه پایین‌تر در محوطه‌های معمولی قابل نگهداری خواهند بود.

حیدری افزود: در این مورد جلسات متعددی با کارشناسان بندر صورت گرفته و راهکارهای متناسبی برای کشف و جریمه و عدم اظهار نادرست طراحی و در سامانه نظارت بر عملیات کانتینری CCS طراحی و پیاده سازی شده است.

این کارشناس خاطرنشان کرد: اما متاسفانه به دلیل وجود برخی افراد که با عملیات تخصصی و ترم‌های بندری آشنایی نداشتند، بدون توجه و با کمترین شناخت از ضرورت‌های بندر، جلوی توسعه‌های مهم سامانه CCSبا عنوان «هوشمند سازی» که از اجرای شعار آن نیز دوسال گذشته و هیچ خروجی از آن ملموس نشده، گرفته شده است.

حیدری گفت: با توجه به شرایط ذکر شده اگر حادثه‌ای از این باب در بنادر واقع شود چه کسی مسئول آن بوده و یا به عهده‌گیری مسئولیت بعد از فاجعه با توجه به تبعات گسترده و خسارات سنگین ناشی از آن، واقعاً چه سودی خواهد داشت!

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.