| کد خبر: 216796 |

نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی

◄ راه‌های روستایی قزوین زیر بار سنگین کامیونهای حامل مواد معدنی تخریب شده‌اند

قزوین| نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی گفت: فعالیت معادن و تردد کامیونهای حامل مواد معدنی در راه‌های روستایی، خسارات فراوانی به راه‌های روستایی وارد کرده که باید با تدابیر مناسب برای آن چاره اندیشی شود.

تین نیوز

قزوین| نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی گفت: فعالیت معادن و تردد کامیونهای حامل مواد معدنی در راه‌های روستایی، خسارات فراوانی به راه‌های روستایی وارد کرده که باید با تدابیر مناسب برای آن چاره اندیشی شود.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، روح الله عباسپور در نشست با مدیر و معاونان این اداره کل افزود: زیرساخت راه روستایی تعاریف و استاندارد مشخصی دارد که رفت و آمد کامیونهای سنگین حامل مواد معدنی در راه‌های منتهی به معادن مغایر با این تعاریف و بیش از توان این راه‌ها است و در بلند مدت ضربه سنگینی به راه‌های روستایی زده است.

وی در خصوص اختصاص قیر رایگان به روستاها نیز گفت: با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی یک میلیون تن قیر رایگان به منظور تسهیل و تسریع در فعالیت‌های عمرانی و بهسازی راه‌های روستایی به روستاها اختصاص خواهد یافت.

عباسپور ادامه داد:البته این قانون ابتدا در مجلس نهم تصویب شده بود که به دلایلی در مجلس دهم حذف شد اما مجلس فعلی با اعتقاد به اینکه نباید اصل صورت مساله را مخدوش کرد مجدد آن را مورد پیگیری قرار داد.

وی گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین با وجود همه کمبودها و مشکلات در حوزه اعتبارات عملکرد مطلوبی داشته و به صورت جهادی بهترین خدمات را در شهرستان‌ها و روستاها ارائه داده است.

این نماینده مجلس با اشاره به مشکلات و محدودیت‌های این اداره کل به ویژه در حوزه تامین لاستیک ناوگان حمل کالا و تخصیص اعتبارات مربوط به جبران خسارات سیل و افزایش سهم اعتبارات نگهداری راه‌ها افزود:باید با تشکیل نشست مشترک مجمع نمایندگان استان و استاندار قزوین این چالش‌ها بررسی و  برای رسیدن به  سازوکارهای مناسب جهت رفع آنها تصمیم گیری شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.