| کد خبر: 216779 |

عضو مرکز تحقیقات و بررسی های اقتصادی اتاق ایران عنوان کرد:

◄ بهره بالای تسهیلات بانکی چالش صنعت دریایی کشور

یکی از عمده‌ترین چالش‌های صنعت دریایی، بهره بالا برای ارایه خدمات و تسهیلات بانک‌های داخلی است که در این زمینه نیز لازم است همکاری های لازم صورت بگیرد تا این صنعت جان تازه ای بگیرد.

تین نیوز

بازار حمل و نقل دریایی متاثر از شرایط تجارت بین المللی و اقتصاد جهانی است. کرونا نیز بر اقتصاد جهان سایه سنگینی انداخته است و به تبع آن، مبادلات تجاری بین کشورها کاهش پیدا کرده و در نتیجه شاهد کاهش تقاضا برای حمل و نقل دریایی هستیم.

این در حالی است که سازمان بنادر قول داده است که در سال جهش تولید، طرح تحول صنایع دریایی را با سفارش ساخت ۹۰ فروند انواع شناورها و تجهیزات دریایی و بندری در داخل کشور و تجهیز کارگاه و زیرساخت های تولیدی در کشور پیگیری کند.

به گزارش تین نیوز، در همین زمینه یکی از اعضای مرکز تحقیقات و بررسی های اقتصادی اتاق ایران با بیان اینکه رشد و توسعه صنعت دریایی در این اوضاع اقتصادیِ متاثر از تحریم ها و کرونا و همچنین ساخت کشتی و تعمیر و نگهداری آن هزینه‌بر و نیازمند حمایت مالی است گفت: در داخل کشور نیز کسانی که خریدار یا فروشنده کشتی هستند، امکان هزینه و تأمین منابع مالی خود را ندارند.

احمد موسوی ادامه داد: این در حالی است که در اکثر نقاط دنیا کشتیرانی بعنوان یک صنعت مهم و درآمدزا مورد حمایت بانک‌ها و دولت قرار گرفته و این عمده‌ترین علت رونق این صنعت در کشورهاست.

موسوی با بیان اینکه در حال حاضر فرآیند سرمایه‌گذاری برای تامین نیازهای کشور در بخش‌هایی مانند حمل LPG و فرآورده‌های گازی و نفتی نیز با مشکل روبه‌روست، تصریح کرد: یکی از عمده‌ترین این چالش‌ها بهره بالا برای ارایه خدمات و تسهیلات بانک‌های داخلی است که در این زمینه نیز لازم است همکاری های لازم صورت بگیرد تا این صنعت جان تازه ای بگیرد.

وی تصریح کرد: اما در بخش زیرساخت های دریایی و توسعه بنادر بازرگانی و رشد عملیات تخلیه و بارگیری امسال رشد و توسعه محسوس بوده است.

گفتنی است که در حال حاضر عملیات کارامد دریانوردی در سراسر دنیا به ویژه در شرایط کنونی شیوع بیماری کرونا بسیار حائز اهمیت است و شیوع آن روی همه چیز تاثیر گذاشته و کشتیرانی نیز از این قائده مستثنی نیست و دریانوردان به همین ترتیب تحت تاثیر قرار گرفته اند. بنابراین می توان گفت توسعه حمل ونقل دریایی از مهمترین شاخص های رشد اقتصادی برای همه کشورها محسوب می شود و با توجه به نیاز سایر کشورها به حمل کالا از مبادی آبی کشور ما می توان در این زمینه به رشد قابل توجهی دست یافت

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    سلام. نکنه شما هم در تورم چهل درصدی انتظار تسهیلات 20 درصدی دارید؟