40 درصد گواهی های انباشت اسقاط مربوط به خودروهای سنگین است
متاسفانه 85 درصد ناوگان حمل و نقل کشور فرسوده است که این خودروها باید با خودروهای جدید جایگزین شوند اما علی رغم قول های دولت برای نوسازی ناوگان حمل و نقل این امر هنوز محقق نشده است.
محمدحسین گودرزی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو بیان کرد: متاسفانه 85 درصد ناوگان حمل و نقل کشور فرسوده است که این خودروها باید با خودروهای جدید جایگزین شوند اما علی رغم قول های دولت برای نوسازی ناوگان حمل و نقل این امر هنوز محقق نشده است.
وی ادامه داد: متاسفانه ستاد حمل و نقل سوخت کشور که ناظر عالی بر این قضیه است نه تنها به دنبال از رده خارج کردن خودروهای سنگین و رونق فعالیت آنها نیست بلکه با تعهدنامه های غیرقانونی مراکز اسقاط را به تحمل هر فشاری مجاب کرده است. از دیگر فعالیت های غیرقانونی ستاد حمل و نقل سوخت عدم دسترسی ما به تعداد گواهی های اسقاط است و این امر همانند کسی است که در بانک پول گذاشته اما نمی تواند میزان آن را مشاهده کند. بدین ترتیب ستاد حمل و نقل سوخت کشور خفقانی در مراکز اسقاط ایجاد کرده و به آنها ضربه زده است.
رئیس کارگروه خودرویی اتحادیه صنایع اسقاط و بازیافت کشور خاطرنشان کرد: 40 درصد گواهی های انباشت اسقاط مریوط به خودروهای سنگین است که فاقد اعتبار زمانی بوده و این گواهی ها تا زمان شماره گذاری خودروهای وارداتی قابلیت استفاده دارند. ضمن اینکه سال 98 روند اسقاط با کندترین حالت پیش رفته و با این رویه در سال 99 به صفر خواهد رسید
گودرزی درباره تاثیر واردات کامیون های کارکرده اروپایی بر اسقاط این خودروها گفت: این امر به شرط اجرایی شدن کار پسندیده ای است و می توان به رونق اسقاط خودروهای سنگین امیدوار بود اما با شرایط موجود و رویه ای که ستاد حمل و نقل سوخت در پیش گرفته نوسازی ناوگان عمومی و اسقاط خودروهای سنگین بعید به نظر می رسد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.