| کد خبر: 216768 |

آلودگی نفتی خلیج فارس پاکسازی شد

آلودگی‌ نفتی محدوده سکوهای نفتی عربستان (واقع در ۴۵ کیلومتری جنوب بوشهر) پاکسازی شد.

تین نیوز

آلودگی‌ نفتی محدوده سکوهای نفتی عربستان (واقع در ۴۵ کیلومتری جنوب بوشهر) پاکسازی شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل باشگاه خبرنگاران جوان، معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: از روز چهارشنبه هفته گذشته با دریافت تصاویر ماهواره‌ای و اطلاع واصله مبنی بر آلودگی آب دریا در سکوهای نفتی عربستان و ۴۵ کیلومتری جنوب بوشهر بلافاصله تیم‌های رسیدگی به آلودگی مشتمل بر تیم مدیریت و عملیات سانحه تشکیل شد. در ادامه با توجه به جهت وزش و سرعت باد و موج (بر اساس مستندات مربوط به آلودگی در موقعیت‌های گزارش شده) جهت جستجو و ردیابی هر چه بهتر آلودگی، الگوی مدنظر برای پاکسازی تعیین شد.

محمد قاسمی ادامه داد: در ابتدا شناور ناجی ۱۸ مستقر در بندر عامری به سمت موقعیت ساحل باشی اعزام شد که آلودگی در این منطقه مشاهده نشد سپس در مرحله جدید عملیات شناوز ناجی ۱۸ به سمت سکوهای نفتی عربستان (سکوهای العربیه) جهت پایش، بررسی و نمونه برداری از آلودگی حادث شده اعزام شد.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر یادآور شد: در چهار مایلی سکوهای یاد شده آلودگی نفتی به صورت رقیق و پراکنده به شعاع ۵۰۰ متر مشاهده شد که فاصله این آلودگی تا بندر بوشهر ۷۴ مایل دریایی گزارش شد. در این راستا طی هماهنگی با منطقه دوم ندسا پایش هوایی در مناطق ساحل باشی و سکوهای نفتی عربستان انجام شد که واحد هوایی نیز آلودگی را در محدوده سکوهای نفتی عربستان تشخیص داد.

وی گفت: در این زمینه با نظارت لحظه به لحظه بر عملیات توسط پرسنل مقابله با آلودگی و جستجو و نجات اداره ایمنی و حفاظت دریایی بندر بوشهر نکات و دستورات لازمه به تیم‌های عملیاتی ارائه شد شد. روز گذشته نیز جهت تعیین منشا آلودگی نمونه برداشته شده از دریا به اداره کل محیط زیست استان بوشهر تحویل شد.

قاسمی ادامه داد: پایش هوایی نیز با جایرو پلن جهت بررسی بیشتر نقاط آلودگی از حدفاصل بندر بوشهر تا لاور به صورت ساحلی انجام شد و اثرات آلودگی‌ها بر این سواحل مورد ارزیابی قرار گرفت.همچنین  برای ارزیابی اثرات تخریب محیط زیست در ساحل گناوه نیز بازرسی میدانی و پایش هوایی در منطقه انجام شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.