| کد خبر: 216738 |

مذاکره با وزارت ارشاد برای احداث مسکن خبرنگاری

وزیر راه و شهرسازی از مذاکره با وزارت ارشاد برای احداث مسکن خبرنگاری خبر داد.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی از مذاکره با وزارت ارشاد برای احداث مسکن خبرنگاری خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به استان اصفهان با حضور در شهرستان تودشک، آغاز ساخت ۲۴۲ واحد در راستای طرح اقدام ملی مسکن را اعلام کرد.

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه این مراسم با تبریک ایام امامت و ولایت و روز خبرنگار با اشاره به طرح اقدام ملی که به عنوان یک همت در کشور برای ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی آغاز شده است اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود در حوزه مسکن و التهابات به وجود آمده با تصمیم دولت و توصیه مقام معظم رهبری، بنا شد ظرفیت تولید و عرضه مسکن در جامعه زیاد شود.

وی افزود: در همین خصوص همه مردم کشور این فرصت را داشتند تا در طرح اقدام ملی حضور داشته باشند.

اسلامی ادامه داد: با اعلام آغاز ثبت نام طرح اقدام ملی یک میلیون و ۶٠٠ هزار نفر در سامانه ثبت نام کردند که از این میزان 4٣٠ هزار نفر واجد شرایط شدند. این تعداد جزو گروه های هدف بوده و مسکن اولی قلمداد شدند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که این فرآیند به شکل کاملا الکترونیکی در سراسر کشور انجام می گیرد، اظهار داشت: در استان اصفهان ٧۵ هزار ثبت نام انجام گرفت که با مشخص شدن واجدین شرایط شاهد ریزش ۵٠ درصدی افراد ثبت نام شده بودیم.

وی گفت: در شهرهای مختلف کشور عملیات این طرح آغاز شده و در بخش عمده ای از شهرهای کشور زمین ها به صورت گروهی با محوریت بنیاد مسکن واگذار شده است.

اسلامی افزود: با استفاده از تجربه بنیاد مسکن که با یک مدیریت مشترک توانست تدارک و ساخت خانه را در دوره ای فراهم کند، مجددا از این تجربه بهره برده می شود. امیدواریم مردم باهمت پای کار باشند تا صاحبخانه شوند.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص برآورد هزینه ساخت این واحدها تصریح کرد: این خانه ها براساس قیمت تمام شده است چرا که دولت انتفاعی در آن ندارد.

وی ادامه داد: با این حال با دستور رییس جمهور و تاکید ایشان به دنبال کنترل قیمت مصالح ساختمانی هستیم تا قیمت ها بالا نرود.

این عضو کابینه دولت دوازدهم در خصوص طرح اخذ مالیات و اصلاحیه جدید مجلس روی آن، گفت: قانون مالیات بر خانه های خالی در مالیات مستقیم آمده بود. در همین زمینه هم وزارت راه و شهرسازی سامانه جامع املاک را تهیه کرد اما ماموریتی به آن سپرده شد که ابزار لازمش را نداشت.

وی افزود: این مطالبه ای بود که پیش از این هم مشکل ایجاد کرده بود. به همین خاطر این سامانه در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفت.

اسلامی تاکید کرد: هم اکنون اطلاعات بارگذاری و استخراج شده و الان مشخص است هرنفر چه میزان و به چه تعداد خانه دارد. حالا سازمان امور مالیاتی باید برای این نفرات برگه مالیاتی بفرستد.

وی ادامه داد: نکته مجلس شورای اسلامی و کمیسیون اقتصادی این بود که مالیات بر خانه های خالی عددی نیست که تعیین تکلیف شود. به همین خاطر اعلام کردیم هرکس خانه ساخته شده دارد در صورت عرضه آن در طرح اقدام ملی، زمین مرغوب دریافت خواهد کرد.

اسلامی گفت: همچنین اگر زمین دارد به او برای ساخت و ساز در این طرح کمک خواهد شد و انبوه سازان هم به همین شکل می توانند در این طرح سهیم باشند. هدف شکل گیری یک جریان ساخت و عرضه مسکن در کشور است تا به یک نهضت پایدار تبدیل شود.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص طرح خانه دار شدن خبرنگاران گفت: همچون امضای تفاهمنامه با آموزش و پرورش و وزارت رفاه برای ساخت خانه برای فرهنگیان و جامعه کارگری، مذاکراتی نیز در این خصوص با وزیر ارشاد انجام گرفته است.

وی گفت: به دنبال این هستیم تا اصحاب رسانه و هنر هم از طریق طرح اقدام ملی مسکن صاحبخانه شوند.

اسلامی در پایان با اشاره به طرح موضوعی در خصوص طرح اقدام ملی مسکن که گفته می شود این طرح مشکل خانه دار شدن قشر محروم جامعه را حل نخواهد کرد، تصریح کرد: برای کمک به قشر محروم جامعه و مستمری بگیران با کمک نهادهای حمایتی از جمله بهزیستی و کمیته امام (ره) با محوریت بنیاد مسکن اطلاعات این افراد جمع آوری و ساخت ٢٠٠ هزار واحد را در برنامه داریم.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.