| کد خبر: 216694 |

◄ حکم صادر شده برای کدام پرونده «فلایت چک» است؟

پیگیری خبرگار ما از یک منبع خبری موثق حاکی از آن است که این حکم صادر شده مربوط به پرونده خرید هواپیمای فالکون 2000 است و هیچ ارتباطی با هواپیمای فلایت چک کینگ‌ایر 2000 ندارد.

تین نیوز

هفته گذشته بود که سخنگوی قوه قضاییه از صدور حکم یکی از متهمان پرونده خرید هواپیمای فلایت چک خبر داد و در این رابطه گفته بود: رأی صادره هم قطعی است اما این پرونده و حکم صادره در مرحله اجرای حکم است اما به جهت اینکه میزان محکومیت و نوع اتهام از مواردی است که بیان هویت محکوم را ضروری دانسته است، نیست و شامل آن ماده قانونی نمی‌شود، نمی‌توان جزئیات را اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز، پیگیری خبرگار ما از یک منبع خبری موثق حاکی از آن است که این حکم صادر شده مربوط به پرونده خرید هواپیمای فالکون 2000 است و هیچ ارتباطی با هواپیمای فلایت چک کینگ‌ایر 2000 ندارد.

او می گوید: چندین سال قبل سازمان هواپیمایی کشوری پولی را از اعتبارات خود برای خرید هواپیمای فلایت چک کنار می‌گذارد و در آن زمان با شرکت هواپیمایی آسمان قراردادی به امضا می رسانند که این شرکت هواپیمای فلایت چک را خریداری کند.

بر اساس گفته وی، در همان مقطع زمانی شرکت هواپیمای آسمان این هواپیما را خریداری و وارد کشور می‌کند، اما از آنجایی که این هواپیمایی برای عملیات فلایت چک نیازمند دستگاها و سیستم های (پنل فلایت چک) خاصی است، این سیستم ها همراه این هواپیما نبود و مدعی هستند که بعدها میخواستند آن را خریداری کنند اما نتیجه آن شد که آن هواپیما استفاده نشد و بلا استفاده ماند.

او می گوید: این هواپیمای فالکون هواپیمای نویی بود که حدود 8 سال گذشته خریداری شد اما هرگز از آن به دلیل اینکه قابلیت استفاده وارسی را نداشت بدون استفاده باقی ماند.

لازم به توضیح است که هواپیمایی فلایت چک، هواپیمایی است که به طور مداوم بین تمام فرودگاه‌های فعال در کشور پرواز کند و شرایط آنها را برای ایمنی و مراقبت از پرواز تایید کند. موضوعی که می‌تواند چه از نظر اقتصادی و چه از نظر نظامی و امنیتی برای کشور به شدت مهم و اساسی باشد

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.