| کد خبر: 216667 |

◄ چند دلیل برای ادغام بازارچه‌ها در سالن‌های اعلام بار

یک راننده کامیوندار بر ضرورت حذف بازارچه‌ها و پیوستن بارهای این بازارچه‌ها به سالن‌های اعلام بار تاکید کرد.

تین نیوز

یک راننده کامیوندار بر ضرورت حذف بازارچه‌ها و پیوستن بارهای این بازارچه‌ها به سالن‌های اعلام بار تاکید کرد.

به گزارش تین نیوز، آرش جلیلی گفت: سال‌هاست سیستم اعلامبار در برخی شهرها از اصفهان و یزد و قزوین و... راه‌اندازی شده  و این سیستم توزیع بار عادلانه برای فعالان قدیمی صنعت حمل و نقل شناخته شده است.

این راننده دانش آموخته مهندسی صنایع افزود: برخی افراد جدیدالورود غیر راننده نمی‌خواهند یا نمی‌توانند این سیستم عادلانه را درک کنند و هر از گاهی به انحای مختلف سعی در تضعیف «سیستم عدالت محور اعلام بار» دارند.

وی با بیان این‌که متأسفانه اینکه هرجایی دیوار قانون است یک سوراخ هم در دیوار قانون زده می‌شود در کشور ما یک حقه و نیرنگ قدیمی است، عنوان کرد: در برخی ادارات در کنار برخورد خشک و قانونی مسئولان یک فرد «کارچاق کن» هم هست که سینی به‌دست و لبخند بر لب برای مشکل شما راه حلی دارد.

او افزود: در صنعت حمل و نقل و پایانه‌های بار «کارچاق کن»ها همان دلالان بارهای بازارچه‌ای هستند. این دلالان و «کار چاق کن»ها می‌کوشند شکاف دیوار قانون را بزرگتر و بزرگتر کنند تا سودجویی خود را از محل دور زدن قانون افزایش دهند.

به گزارش تین نیوز، جلیلی بیان کرد: اخیراً این دلالان و «کار چاق کن»ها دم از تکنولوژی و علم و به‌روزرسانی می‌زنند. در پاسخ باید فرمایش حضرت علی (ع) خطاب به خوارج را عنوان کرد که «کلمه حقی که برای رسیدن به باطل بیان می‌شود.»

وی خطاب به دلالان و «کار چاق کن»‌های بازارچه‌ای، گفت: هدف شما این است که با رد کردن بارهای مفتی بیرون از سالن اعلام بار، راننده را متضرر و جیب خود را از کمیسیون‌های غیرقانونی پر کنید.

وی در مورد ضرورت حذف بازارچه‌ها و پیوستن بارها به سالن اعلام بار افزود: بازارچه بار نوشته می‌شود اما در واقع محلی غیرقانونی برای اعلام بارهای غیرقانونی و کرایه‌های غیرقانونی است.

جلیلی عنوان کرد: بازارچه اعلام بار فقط مخصوص اصفهان نیست، در یزد هم دیده می‌شود بارهایی با کرایه کمتر از تعرفه و کمتر از تن-کیلومتر اعلام می‌شود و سپس با این حربه که «کسی این بار را نمی‌گیرد» انبوهی از بارها از اعلام بار قانونی حذف شده و به اعلام بار غیرقانونی راه می‌یابد.

به گزارش تین نیوز، این راننده کامیوندار افزود: حال که قرار است همه کرایه‌ها بر اساس قانون تن-کیلومتر باشد و تلاش دولت و رانندگان بر اجرای تن-کیلومتر است دیگر هیچ مفر و هیچ توجیهی برای فرار بار از سالن به بازارچه نیست پس باید بازارچه‌ها هم در سالن‌های قانونی اعلام بار حل و ادغام شوند.

او با بیان این‌که گفته می‌شود اپلیکیشن برای بازارچه‌ها راه‌اندازی خواهد شد و نه سالن‌های اعلام بار، بیان کرد: آیا بازارچه چیزی جز بیرون کشیدن بار از سالن قانونی است؟ وقتی برای یک موضوع مسئله دار اپلیکیشن راه‌اندازی شود خود اپلیکیشن هم مشکوک و مسئله ساز است.

وی گفت: نه تنها نباید برای بازارچه اپلیکیشن راه‌اندازی کرد، بلکه باید بازارچه را حذف کرد و بارهای بازارچه را به سالن داد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.