| کد خبر: 216654 |

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین:

◄ رسانه‌های قزوین، دوگانه ساختگی عزاداری و سلامت را از بین ببرند

قزوین| مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین: رسانه‌های قزوین، دوگانه ساختگی عزاداری و سلامت را از بین ببرند

تین نیوز

قزوین| مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین: رسانه‌های قزوین، دوگانه ساختگی عزاداری و سلامت را از بین ببرند.

 به گزارش خبرنگار تین نیوز، محمدحسین اسماعیلی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در دهمین نشست شورای اطلاع رسانی استان گفت: جریانی به دنبال به وجود آوردن دوگانگی بین مقدسات و چهارچوب‌های علمی است و باید رسانه‌های استان پای کار باشند و برای رفع این توطئه تلاش کنند.

به نقل از خبرگزاری ایرنا محمدحسین اسماعیلی روز سه شنبه 14 مردادماه در دهمین نشست شورای اطلاع رسانی استان قزوین، افزود: مراسم عزاداری محرم در سال جاری متفاوت با سال قبل خواهد بود و باید رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا در این ماه مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: رسانه‌ها باید همه عزاداران حسینی را به استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌ها در مراسم تشویق کنند و متولیان هیات‌ها و دسته‌های عزاداری نیز به این موضوع توجه ویژه داشته باشند که می‌تواند الگو و نمونه‌ای برای کل دنیا باشد.

اسماعیلی اضافه کرد: بسیاری از معاندان در حال تلاش هستند تا عزاداری‌های ماه محرم را زیر سوال ببرند و باید با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها جلوی تحقق این هدف شوم را گرفت.

وی گفت: در نحوه پذیرایی عزاداران حسینی نیز تمامی نذورات به سوی طرح کمک مومنانه و مواسات سوق داده شود تا هم نذورات انجام شده و هم دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود و حتی به سمت نذر ماسک و اقلام بهداشتی نیز حرکت کنیم.

این مسوول با بیان اینکه ماه محرم فرصت مناسبی است تا کمک مومنانه را دوباره تبلیغ کنیم، افزود: باید در این فرصت، الگوهای جدیدی را برای عزاداری مثل پویش هر خانه یک حسینه طراحی کنیم تا همه مردم به این پویش ملحق شوند و دستورالعمل‌های بهداشتی هم رعایت شود.

وی در خصوص برنامه‌های روز خبرنگار، افزود: با توجه به شرایط جامعه و شیوع ویروس کرونا،  برنامه‌های بازدید از دفاتر رسانه‌ها خیلی نباید شلوغ باشد و این کار حداکثر در تیم‌های پنج نفره صورت گیرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.