| کد خبر: 216650 |

◄ آخرین جزییات انفجار بیروت؛ 100 کشته و 4 هزار زخمی

انفجار مهیب عصر دیروز در عروس خاورمیانه، تاکنون صد خانواده را سیاه پوش کرده است.

تین نیوز

انفجار مهیب عصر دیروز در عروس خاورمیانه، تاکنون صد خانواده را سیاه پوش کرده است.

درباره این حادثه گمانه زنی های بسیاری وجود دارد. برخی این حملات را به اسرائیل و حزب الله نسبت داده اند، اما هیچ یک از این سخنان تایید نشده و صرفا در حد شایعه و گمانه زنی باقی مانده اند.

این انفجار که به گفته مقامات لبنان از یک انبار مواد متحرقه آتش بازی شروع شد و به انبار نگهداری مواد نیترات آمونیوم رسید. خبرهای دریافتی حکایت از آن دارد که دو روز قبل کشتی «مترو استار» که حامل مواد محترقه آتش بازی بود، از مبدا اوکراین، در بندر بیروت پهلو گرفت و محموله آن به انبار شماره 12 منتقل شد.

61697159

هنوز خبری از خسارات این انفجار که با هیروشیما مقایسه شده بود، در دست نیست. قاضی مروان عبود، استاندار بیروت با اشاره به اینکه نیمی از شهر در اثر انفجار آسیب دیده یا ویران شده، گفت: انفجار بیروت شبیه به انفجار هیروشیما و ناکازاکی بود.

مقامات کشورهای مختلف درباره این حادثه هولناک سخنان بسیاری گفتند.

رییس جمهوری با ابراز تاثر از حادثه ناگوار انفجار مهیب در بندر شهر بیروت و جان باختن و مجروح شدن جمعی از شهروندان لبنانی تاکید کرد: تهران در راستای اقدامات انسان‌دوستانه، آماده ارسال کمک‌های پزشکی و دارویی و مداوای مجروحان و سایر مساعدت‌های درمانی لازم است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: خبر حادثه سهمگین و هولناک انفجار در بندر بیروت که منجر به جان باختن و زخمی شدن شماری از مردم لبنان شد کام همه ما را تلخ کرد و به نمایندگی از همه امدادگران و نجاتگران این جمعیت به مردم این کشور و خانواده های داغدار آنان تسلیت می‌گویم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز جان باختن و زخمی شدن شماری از مردم بیروت در حادثه انفجار این شهر را تسلیت گفت.

61697158

آمار ویرانی های این انفجار هنوز مشخص نیست اما صلیب سرخ لبنان تاکنون 100 کشته و حدود 4000 مجروح را اعلام کرده است. این انفجار که در بحبوحه روزای شیوع کرونا در جهان اتفاق افتاده است، وضعیت بیمارستان ها را وخیم تر می کند. یش بینی می شود که در اثر این انفجار که از سال ۲۰۰۵ شدیدترین انفجار در بیروت شناخته می شود شمار کشته ها از این تعداد هم فراتر رود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.