| کد خبر: 216640 |

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین

◄ تهیه سند آمایش آب استان یک ضرورت مهم است

قزوین| اولین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان و سازگاری با کم آبی در سال جاری با حضور استاندار، نمایندگان مردم شریف استان در مجلس شورای اسلامی، دادستان قزوین، معاونین عمرانی و اقتصادی استاندار، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین و جمعی از مدیران اجرایی استان در محل سالن باقرالعلوم استانداری برگزار گردید

تین نیوز

قزوین| اولین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان و سازگاری با کم آبی در سال جاری با حضور استاندار، نمایندگان مردم شریف استان در مجلس شورای اسلامی، دادستان قزوین، معاونین عمرانی و اقتصادی استاندار، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین و جمعی از مدیران اجرایی استان در محل سالن باقرالعلوم استانداری برگزار گردید .

به گزارش خبرنگار تین نیوز،  دکتر جمالی پور استاندار قزوین در این جلسه با اشاره به ضرورت تهیه سند آمایش آب استان اظهار داشت: مدل رفتاری در حوزه کشاورزی استان بر اساس ظرفیت ها و منابع در اختیار باید تغییر کند که این مهم با تهیه سند آمایش آب استان صورت می پذیرد.

 دکتر جمالی پور با اشاره به اهمیت موضوع آب عنوان نمود: آب در هر جامعه‌ای مقوله ای مهم و حائز اهمیت است چرا که حیات و اقتصاد خانوار و چرخه صنعت بدان بستگی دارد لذا باید ضمن داشتن برنامه و مدیریت مناسب در این زمینه طرح‌های توسعه ای استان را نیز بر این اساس تنظیم نمائیم.

 دکتر قاسمی دادستان قزوین نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت اقدامات صورت گرفته توسط شرکت آب منطقه ای استان بیان داشت: باید ضمن رعایت تعادل بین منابع ورودی و خروجی آب به دشت قزوین در زمینه مصرف بهینه آب نیز برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشیم که مهمترین گام در این خصوص تهیه سند آمایش آب استان می باشد.

دادستان قزوین در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به نصب کنتورهای هوشمند عنوان داشت: اگر آب به صورت تنظیم شده در اختیار کشاورزان قرار گیرد باعث اعمال برنامه‌ریزی از سوی آنان در مصرف می‌گردد که این موضوع نیز سبب صرفه جویی در مصرف آب و حفظ و نگهداشت منابع آب زیرزمینی شده و این مهم کمک شایانی در جهت احیای دشت قزوین می باشد.

 مهندس ملکی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای قزوین در این جلسه با اشاره به اقدامات یک سال گذشته این شرکت اظهار داشت: طی یک سال گذشته 30 دستگاه حفاری غیرمجاز در استان در استان توقیف شده و همچنین با پلمپ و مسلوب المنفعه نمودن ۴۲۸ حلقه چاه بیش از ۵۳ میلیون مترمکعب آب در سفره‌های زیرزمینی حفظ و حراست شده است. همچنین با نصب ۳۰۷ دستگاه کنتور هوشمند طی یک سال گذشته مجموعه کنتورهای هوشمند نصب شده در استان به ۲۹۶۷ دستگاه رسیده که این میزان معادل ۵۰ درصد چاه های مجاز در استان می باشد و بر اساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده طی دو سال آینده کلیه چاه‌های مجاز در استان به کنتور هوشمند مجهز خواهند شد.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین در ادامه با اشاره به اقدامات مناسب شرکت در زمینه لایروبی و رفع تصرفات رودخانه‌های استان بیان نمود: طی یک سال گذشته حدود ۵۰ هکتار از اراضی تصرف شده رودخانه ها توسط افراد سودجو با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی آزاد شده و همچنین بیش از ۴۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان نیز لایروبی شده‌اند.

 مهندس ملکی در پایان با اشاره به میزان بارندگی و رشد ۱۳ درصدی آن نسبت به سال گذشته عنوان داشت: بارندگی‌های مناسب در کنار اقدامات موثر شرکت جهت پلمپ چاه‌های غیرمجاز و جلوگیری از اضافه برداشت چاه‌های مجاز و همچنین تغذیه مصنوعی سفره های آب زیرزمینی به میزان ۴۴ میلیون متر مکعب در سال جاری سبب شده تا سطح آب‌های زیر زمینی به حدود 27 سانتیمتر مثبت در سال جاری برسد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.