| کد خبر: 216592 |

خسروی: مشاوران املاک نقشی در افزایش قیمت مسکن ندارند

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این‌که مشاوران نقشی در افزایش قیمت مسکن ندارند به اظهارات یکی از نمایندگان مجلس یازدهم واکنش نشان داد.

تین نیوز

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این‌که مشاوران نقشی در افزایش قیمت مسکن ندارند به اظهارات یکی از نمایندگان مجلس یازدهم واکنش نشان داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، مصطفی‌قلی خسروی در واکنش به اظهارات یکی از نمایندگان مجلس در خصوص نقش مشاوران املاک در افزایش قیمت مسکن، اظهار کرد: اولا اگر حقوق هر کس را ندهید،‌آن فرد به راه خلاف خواهد رفت. چرا در تمام دنیا 6 درصد از فروشنده مسکن دریافت می‌شود.

وی ادامه داد: چرا اول انقلاب مشاوران املاک یک درصد کمیسیون دریافت می‌کردند و این شایعات و فرافکنی‌ها وجود نداشت. چرا الان که نرخ کمیسیون مشاوران املاک را به کمترین میزان کاهش داده‌اند هر چه گران می‌شود فقط مشاوران را می‌بینند.

وی افزود: این یعنی چه؟ یعنی می‌خواهید اعضای صنف مشاوران املاک 12 هزار نفر در تهران و 135 هزار نفر در کشور خلاف کنند؟ حق اینها را بدهید. کارشناسی که اتحادیه مشاوران املاک انجام داده است را می‌خواهیم. این حرکت‌های من‌درآوردی برای چیست؟

وی با اشاره به ضرب المثل "زورش به خر نمی رسد پالان را می زند" تصریح کرد: اگر اقتصاد مقداری بیمار است و مسائلی دارد، بیکارید برای مشاوران املاک مسائل درست می‌کنید.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این‌که گرانی مسکن ربطی به مشاوران املاک ندارد، گفت: آدم‌های عاقل کمیسیون مشاوران املاک تا 500 میلیون تومان نیم درصد و از 500 میلیون تومان به بالا یک چهارم درصد (25 صدم درصد) است. اگر قیمت ملکی 600 میلیون تومان شود برای 100 میلیون تومان مشاور املاک چه قدر کمیسیون دریافت می‌کند؟

به گزارش تسنیم، حدود دو هفته قبل سیدسلمان ذاکر نماینده مجلس یازدهم با اشاره به وضعیت پرتلاطم بازار مسکن، گفته بود: شاهد تشدید مشکلات بازار مسکن به ویژه افزایش قیمت ها هستیم. این مسئله دلایل متفاوتی دارد، عدم تولید مسکن و نبود سیستم های نظارتی، عدم اخذ مالیات از بخش های سوداگرایانه نیز از عوامل تأثیرگذار در تشدید قیمت مسکن است.

وی ادامه داد: یکی از عوامل تشدید قیمت ها در بازار مسکن، عملکرد و فعالیت دفاتر مشاوران املاک است، حق کمیسیون املاکی بر اساس میزان قیمت فروش محاسبه می شود، یعنی آنکه به هر میزانی که قیمت نهایی مسکن بالا برود، درصد سود و حق کمیسیون مشاوران بالاتر خواهد رفت.

وی تصریح کرد: با این مکانیزم کاملا روشن است که مشاوران املاک انگیزه بالایی برای افزایش قیمت مسکن داشته باشند، چون افزایش قیمت مسکن به معنای افزایش سود آن ها از معاملات است. این مکانیزم باید اصلاح شود، چراکه این رویکرد در بازار تورم‌زا است،

نماینده مجلس یازدهم به خانه ملت گفت: اتحادیه مشاوران املاک باید نسبت به اصلاح روند اخذ حق کمیسیون املاکی ها اقدام کند تا روند قیمت گذاری در بازار مسکن نزولی شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.