| کد خبر: 216590 |

روزانه بیش از ۴۰۰ کامیون کالا از مرز مهران به عراق صادر می شود

مدیرکل گمرک استان ایلام از تردد روزانه بیش از ۴۰۰ کامیون کالا از طریق مرز بین المللی مهران خبر داد و گفت: این آمار نسبت به سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا کاهش یافته است.

تین نیوز

مدیرکل گمرک استان ایلام از تردد روزانه بیش از ۴۰۰ کامیون کالا از طریق مرز بین المللی مهران خبر داد و گفت: این آمار نسبت به سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا کاهش یافته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، روح الله غلامی روز سه شنبه در نشست کارگروه صادرات غیر نفتی استان ایلام اظهار داشت: سال گذشته بیش از ۱۰۷ هزار کامیون از مرز بین المللی مهران به عراق تردد داشتند اما امسال به دلیل محدودیت های کرونا و انجام صادرات تنها در ۲ روز از هفته(روزهای یکشنبه و چهارشنبه) به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

وی از اعلام ممنوعیت ۲۲ قلم کالا برای صادرات به کشور توسط این کشور خبر داد و افزود: فعلا تجارت در مرز مهران با تحویل بار از طرف ایرانی به طرف عراقی در حال انجام است و امیدواریم با تداوم آن و برداشت محدودیت های صادراتی برای برخی اقلام شاهد رونق صادرات از مرز بین المللی مهران باشیم.

غلامی یادآور شد: بیشترین حجم صادرات گمرکات استان ایلام مربوط به کشور عراق به وزن قریب به ۲ میلیون تن و ارزش بیش از یک میلیارد و یکصد و ۲۲ میلیون دلار بوده است.

مدیرکل گمرک استان ایلام ادامه داد: در سال گذشته جمعا بیش از ۲ میلیون و ۷۹ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۱۸۳ میلیون دلار از طریق مرز بین المللی مهران (اظهار شده گمرگ) صادر شده که از لحاظ وزنی ۲۴ درصد رشد داشته‌ است.

وی اضافه کرد: عمده کالاهای صادراتی شامل محصولات کشاورزی، مصنوعات پلاستیکی از جمله آهن، فولاد، ماشین آلات، وسایل مکانیکی، اجزا و قطعات وسایل نقلیه، کاشی، سرامیک، موزاییک، مصالح ساختمانی و شیشه است.

مدیرکل گمرک استان ایلام تصریح کرد: از نیمه دوم اسفند سال گذشته به علت شیوع کرونا فعالیت تجاری از طرف عراق متوقف شد که منجر به کاهش صادرات شده و در همین مدت حجم صادرات محدود استان طی فروردین و اردیبهشت سال جاری بیش از یک هزار و ۹۷۰ تن و به ارزش ۵۷۲ هزار دلار بوده است.

شهر مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی، مهمترین و اصلی‌ترین مسیر تردد خودروهای شخصی، کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات عراق است.

این مرز به دلیل برخورداری از امنیت و کوتاهی مسافت با کشور عراق یکی از پرترددترین مرزهای زمینی به کشور عراق محسوب می شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.