| کد خبر: 216581 |

◄ الزام واردکنندگان لاستیک به ثبت قیمت در سامانه 124

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرده است که از این پس واردکنندگان انواع لاستیک سبک و سنگین قبل از عرضه به بازار باید قیمت کلیه محصولات‌ را در سامانه ۱۲۴ ثبت کنند.

تین نیوز

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرده است که از این پس واردکنندگان انواع لاستیک سبک و سنگین قبل از عرضه به بازار باید قیمت کلیه محصولات‌ را در سامانه ۱۲۴ ثبت کنند.

به گزارش تین نیوز، در این اطلاعیه این سازمان آمده است: با توجه به ضرورت اعلام قیمت انواع تایرهای وارداتی شرکت‌های واردکننده تایر در سامانه 124.ir، و در راستای کنترل، نظارت و مدیریت بازار عرضه این محصولات و جلوگیری از سو استفاده برخی افراد فرصت طلب، ضمن تاکید بر لزوم رعایت ضوابط قیمت گذاری کالاهای وارداتی هیات تعیین و تثبیت قیمت ها و سود مجاز مندرج در پورتال این سازمان به نشانی CPPO.mimt.gov.ir ، کلیه واردکنندگان انواع تایر، موظف هستند قیمت مصرف کننده محصولات خود را در سامانه 124 بارگذاری کنند.

از آنجایی که انواع لاستیک خودرو اعم از سنگین و سبک در زمره کالاهای اولویت دار و مشمول قوانین تعزیری شامل احتکار، گرانفروشی، اختفاء، امتناع از عرضه کالا و .... قرار داشته، لذا در صورت مواجهه ناظران و بازرسان با تخلفات مزبور ، مطابق با قانون و مقررات جاری مراتب قابل پیگرد و برخورد قانونی توسط دستگاههای نظارتی است.

در پایان یادآور می شود؛ ستاد خبری این سازمان با شماره ۱۲۴ در سراسر کشور آمادگی دارد تا ضمن دریافت گزارش‌ها، شکایات و پیشنهادهای مردمی نسبت به رسیدگی به آنها در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام کند

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.