| کد خبر: 216569 |

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین

◄ تجمع بیش از ۱۰ نفر یک تهدید جدی است

قزوین| رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: هر گونه تجمع بیش از ۱۰ نفر یک تهدید جدی است و باید از هر تجمعی خودداری کنیم و در کنار آن زدن ماسک، رعایت بهداشت فردی و اجتماعی نیز می‌تواند به کاهش آلودگی کمک کند

تین نیوز

قزوین| رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: هر گونه تجمع بیش از ۱۰ نفر یک تهدید جدی است و باید از هر تجمعی خودداری کنیم و در کنار آن زدن ماسک، رعایت بهداشت فردی و اجتماعی نیز می‌تواند به کاهش آلودگی کمک کند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونای شهرستان البرز، با حضور منوچهر حبیبی معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین، پیمان نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین، نصیری فرماندار شهرستان البرز، بخشداران، شهرداران و اعضای ستاد کرونا در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان البرز برگزار شد.

پیمان نامدار در این جلسه اظهار داشت: ویروس کرونا از پدیده‌هایی است که همه دنیا را تحت تأثیر خود قرار داده و همه باید با جدی گرفتن خطر آن برای مقابله مهیا باشیم.

وی اضافه کرد: در موج اول این بیماری می‌توان اذعان کرد که ایران در ردیف کشورهای موفق در مبارزه با آن بود اما در موج دوم به دلیل کاهش نگرانی مردم با چالش‌های جدی مواجهیم.

نامدار تصریح کرد: بهترین راهکار مقابله با بیماری کرونا رعایت دقیق نکات بهداشتی و ماسک زدن و توجه به فاصله گذاری اجتماعی است اما برخی تصور می‌کنند فقط با زدن ماسک و بی توجهی به سایر موارد می‌توانند این بیماری را مهار کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآور شد: در حال حاضر حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد مردم استان از ماسک استفاده می‌کنند اما در هفته‌هایی اخیر شاهد افزایش بیماری بودیم که نشان می‌دهد عوامل دیگر را جدی نگرفتیم و استان در وضعیت هشدار قرار گرفت.

نامدار اضافه کرد: علیرغم استفاده بیشتر مردم از ماسک هنوز شاهد سیر نزولی بیماری نیستیم و پر شدن ظرفیت تخت‌های بیمارستانی نشان می‌دهد اگر این ویروس را جدی نگیریم باید شاهد برپایی بیمارستان صحرایی و آماده کردن سایر بخش‌های درمانی خود برای پذیرش بیماران کرونایی باشیم.

وی گفت: مراکز پرجمعیت بویژه تالارها، بازار و معابر عمومی شلوغ آلوده ترین مناطق برای انتقال ویروس کرونا و تشدید بیماری در استان قزوین است.

نامدار اظهار داشت: بزرگترین تهدید انتشار گسترده ویروس کرونا برگزاری جشن‌ها در تالارها و مکان‌های مسقف و سربسته است و اگر این مراسم به صورت پنهانی به باغ‌ها منتقل شود خطر آن از بین نخواهد رفت و ما باید شاهد بحرانی شدن اوضاع باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآور شد: ما قدردان اکثر مردم استان در همکاری با کادر درمانی و پزشکی و مدیران در رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم اما امروز برخی به دلیل طولانی شدن بیماری کمی خسته شده و خطر آن را فراموش کرده اند به همین دلیل علیرغم همه هشدارها شاهد برگزاری جشن‌هایی در استان به صورت پنهان و آشکار بوده ایم که آلودگی را بالا برده است.

وی بیان کرد: متأسفانه در استان قزوین شاهد سیر صعودی بیماری کرونا هستیم و آمار فوتی‌ها نیز به ۲۰۰ نفر رسیده که تداوم این وضعیت نگران کننده است.

نامدار گفت: از مردم استان انتظار داریم خطر مرگ ویروس کرونا را جدی بگیرند و از تجمع در پارک‌ها، مسافرت‌های غیر ضروری، برگزاری جشن‌ها در تالارها و منازل و باغ‌ها جدا خودداری کنند تا سلامت خود و دیگران به خطر نیفتد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآور شد: در موج دوم ویروس کرونا شاهد تغییر رفتار ویروس و تخریب بیشتر آن هستیم لذا در این وضعیت رعایت بهداشت باید در اولویت همه شهروندان باشد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.