| کد خبر: 216558 |

برپایی سه پرواز جدید در فرودگاه سنندج

استاندار کردستان گفت: سه پرواز جدید در فرودگاه سنندج در روزهای یکشنبه، سه شنبه و پنج شنبه توسط ایران ایر از تهران به سنندج برپا می شود.

تین نیوز

استاندار کردستان گفت: سه پرواز جدید در فرودگاه سنندج در روزهای یکشنبه، سه شنبه و پنج شنبه توسط ایران ایر از تهران به سنندج برپا می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، بهمن مردانیا دوشنبه(۱۳ مرداد) در جلسه ستاد بازآفرینی شهری با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی از پروژه‌های بازآفرینی شهری که در محل استانداری برگزار شد، به ضرورت سفر معاون وزیر راه و شهرسازی در راستای بازآفرینی شهری اشاره و اظهار کرد: عقب ماندگی ها در مناطق مسکونی و مرکز سنندج به وفور دیده می شود در این راستا انتظار داریم شرکت بازآفرینی شهری به طرح‌های کردستان توجه بیشتر داشته باشند.

وی افزود: از ستاد ملی بازآفرینی شهری کشور درخواست داریم در زمینه بهسازی و کارآمد سازی این مناطق توجه و مساعدت بیشتری داشته باشند که بتوانیم شرایط نامساعد را بهبود ببخشیم.

استاندار کردستان، به احداث پروژه پیاده راه خیابان فردوسی سنندج اشاره و ذکر کرد: اجرای این طرح به مدت سه سال بنا به دلایل مختلف به تعویق افتاد که خوشبختانه امسال با همکاری دستگاه های اجرایی عملیات این پروژه آغاز شد و امیدواریم طبق وعده شهرداری این پروژه تا پایان تابستان تحویل داده شود.

مردانیا انبار غله و اجرای طرح هفت باغ سنندج را بسیاری ضروری عنوان و ذکرکرد: این پروژه همچون طرح های دیگر چندین سال است که در برنامه احداث قرار گرفته که امیدواریم با اعتبارات و همکاری دستگاه ها به بهره برداری برسد.

استاندار کردستان همچمین گفت: به دلیل اینکه سرانه فضای ورزشی و فضای سبز در نایسر صفر است یک هکتار زمین کنار این پروژه وجود دارد که انتظار داریم به فضای سبز و ورزشی اختصاص داده شود و همزمان با پروژه شروع به کار شود.

وی افزود: سه پرواز جدید در فرودگاه سنندج در روزهای یکشنبه، سه شنبه و پنج شنبه توسط ایران ایر از تهران به سنندج برپا می شود.

استاندار کردستان از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در این سفر برای آغاز پروژه های جدید و تکمیل دیگر پروژه ها در نواحی حاشیه سنندج خبر داد.

مصطفی رضایی، رئیس اداره باز آفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان، گفت: با اشاره به اینکه کردستان، استان پنجم از لحاظ جمعیت شهری و از لحاظ رشد جمعیت روستایی استان نوزدهم در کشور است، گفت: نرخ رشد جمعیت در استان کردستان نگران کننده بوده و این نشان از این است که مردم، روستاها را ترک کرده و برای زندگی کردن به شهرها می آیند.

وی ذکر کرد: همچنین نرخ باسوادی و متوسط درآمد خانواده های شهری آمار نگران کننده دارد که این نیز نشان می دهد که ترکیب فقرشهری و فقر روستایی هر روز بزرگ تر می شود که باید با مدیریت صحیح به این مسئله توجه کرد.

رئیس اداره باز آفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان بیان کرد: از سال ۹۵ تا پایان سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان طرح بازآفرینی شهری در قالب ۱۵۰ پروژه سرمایه گذاری شده است.  

حشمت الله صیدی، شهردار سنندج نیز در این جلسه گفت: احداث پیاده راه فردوسی در سنندج بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان هزینه شده است و با توجه به شرایط شهرداری ها انتظار مساعدت بیشتر هستیم.

محمد صدیق ثابتی مدیرکل راه و شهرسازی کردستان، با اشاره به وضعیت بافت های فرسوده، گفت: پروژه های بسیار خوبی در سطح استان اجرا شده که تعدادی قابل توجه ای نیز به بهره برداری رسیده و در صورت تکمیل اعتبار بیش از ۸۰ درصد پروژه های باقیمانده تا تابستان آینده به بهره برداری می رسانیم.

لازم به ذکر است؛ امروز(۱۲ مرداد)  معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با همراهی استاندار کردستان و جمعی از مدیران شهری از اراضی بهاران، پروژه نایسر، افتتاح پروژه پله گذاری معابر شیب‌دار نایسر، انبار غله، آغه زمان، پیاده راه خیابان فردوسی و پله گذاری معابر شیب دار تقتقان بازدید به عمل آوردند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.