| کد خبر: 216515 |

کاهش 2 درصدی آمار کشته‌شدگان حوادث رانندگی استان مرکزی

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت:آمار کشته‌شدگان حوادث رانندگی در جاده‌های این استان از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه قبل ۲ درصد کاهش یافت

تین نیوز

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت:آمار کشته‌شدگان حوادث رانندگی در جاده‌های این استان از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه قبل ۲ درصد کاهش یافت

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سرهنگ « ایرج کهریزی» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در اراک افزود: در این مدت ۱۰۸ حادثه رانندگی منجر به فوت در جاده‌های استان مرکزی رخ داده که بر اثر آن ۱۳۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

وی بیان کرد: ۳۷ درصد از این حوادث در بزرگراه‌ها، ۲۳ درصد در مسیرهای اصلی، ۲۰ درصد در آزادراه‌ها و ۲۰ درصد در مسیرهای فرعی و روستایی رخ داده است.  

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: ۶۹ درصد از حوادث رانندگی منجر به فوت این استان مربوط به خودروهای سواری، ۱۶ درصد کامیون‌ها، هفت درصد وانت بارها، پنج درصد موتورسیکلت‌ها ، ۲ درصد اتوبوس و یک درصد نیز مربوط به عابران پیاده بوده است.  

سرهنگ کهریزی اظهار داشت: بیشترین حوادث رانندگی این استان در سال جاری در آزاد راه ساوه - همدان، مسیر اراک - قم، محور فرمهین - اراک، آزاد راه ساوه - تهران، جاده ازنا، زالیان ، مسیر اراک - توره ، جاده دلیجان- اصفهان و جاده بوئین زهرا رخ داده است.

وی عنوان کرد: ‌۵۲ درصد از حوادث رانندگی منجر به فوت این استان در این مدت بر اثر واژگونی وسیله نقلیه، ۳۴ درصد برخورد وسایل نقلیه ، هشت درصد وسیله نقلیه با موتورسیکلت و ۶ درصد برخورد وسیله نقلیه با عابر پیاده بوده است.

 وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون، تردد وسایل نقلیه در جاده‌های استان مرکزی  نسبت به قبل ۱۹ درصد کاهش یافته و در این مدت، ۱۴ میلیون ۶۳۳ هزار و ۳۴۴ تردد در جاده‌های استان به ثبت رسیده است.

 رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی افزود: ۶۳ درصد از تصادفات منجر به فوت یک ماه گذشته این استان به دلیل توجه نکردن راننده به جلو، ۲۰ درصد انحراف و تجاوز به چپ، هشت درصد تخطی از سرعت مطمئنه، سه درصد رعایت نکردن حق تقدم عبور ، یک درصد ورود ناگهانی به سطح راه و پنج درصد مربوط به دیگر علت‌ها بوده است.

سرهنگ کهریزی بیان کرد: ۶۲ درصد از متوفیان تصادفات در این بازه زمانی در صحنه تصادف جان باخته‌اند و ۳۸ درصد پس از انتقال به مراکز درمانی جان خود را از دست دادند.

وی اظهار داشت: ‌۷۵ درصد از جان باختگان حوادث رانندگی استان مرکزی در تیرماه امسال، مرد و ۲۵ درصد زن بوده است و ۴۲ درصد از کشته‌شدگان این حوادث سرنشینان خودرو، ۴۴ درصد رانندگان خودرو، ۹ درصد موتورسیکلت سواران و ۵درصد عابران پیاده بوده‌اند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی افزود: ۶۳ درصد از تصادفات فوتی جاده‌های استان مرکزی در این مدت مربوط به پلاک‌های غیربومی و بقیه مربوط به پلاک‌های بومی است و ۱۹ درصد از این تصادفات در ساعت ۱۶ تا ۲۰، معادل ۱۷ درصد در ساعت ۱۲ تا ۱۶ ،  ۱۹ درصد از ساعت هشت صبح تا ۱۲ ظهر و ۱۵ درصد از ساعت ۲۴ تا ۴ بامداد،۱۶ درصد از ساعت ۲۰ تا ۲۴ و ۱۴ درصد از ساعت ۴ بامداد تا هشت صبح رخ داده است.

۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه های روستایی تشکیل داده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.