| کد خبر: 216512 |

فعالتر شدن ترکیه در کریدور ریلی چین به اروپا

قطار عظیم الجثه بلوک ۱۰۵۶ متری که در ۲۰ ژوئیه از چین حرکت کرد، صبح امروز وارد ایستگاه «کوسه‌کوی» شهرستان ازمیت ترکیه شد.

تین نیوز

قطار عظیم الجثه بلوک ۱۰۵۶ متری که در ۲۰ ژوئیه از چین حرکت کرد، صبح امروز وارد ایستگاه «کوسه‌کوی» شهرستان ازمیت ترکیه شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از  تسنیم ، وزارت حمل‌ونقل و زیرساخت ترکیه طی بیانیه‌ای اعلام کرد: قطار بلوک ۱۰۵۶ متری که در ۲۰ ژوئیه با همکاری کنسرسیوم ترانس-خزر از چین به راه افتاد، امروز ساعت ۰۹٫۰۰ وارد ایستگاه «کوسه‌کوی» شهرستان ازمیت ترکیه شد.

قطار مذکور متشکل از ۵۰ کانتینر بوده و بیشتر تجهیزات الکترونیکی و لوازم پزشکی مانند ماسک حمل می‌کند. این قطار ۱۹۹۲ تن وزن داشته و طولانی‌ترین قطار بلوک است که از راه‌آهن باکو-تفلیس-قارص عبور می‌کند.

این قطار عظیم‌الجثه مسیر آخالکالاک (گرجستان)-کوسه‌کوی (ازمیت) را ظرف ۵۲ ساعت از جمله مراحل گمرکی طی کرده و رکورد جدیدی را ثبت کرد. این قطار بلوک پیش از این نیز مسیر مذکور را ظرف ۷۰ ساعت طی کرده بود.

قطار مذکور پنجمین قطار بلوک به شمار می‌رود که از مسیر کریدور میانه ترکیه حرکت کرده است.

از سوی دیگر، ششمین و هفتمین قطارهای بلوک نیز از گرجستان و قزاقستان به مقصد ترکیه به راه افتادند. این قطارها از ۵۰ کانتینر دارای حجم ۴۰ فوت هستند.

چین قصد دارد ۳۰ درصد از حمل و نقل ریلی خود به اروپا که از طریق روسیه انجام می شود را به کریدور میانه منتقل کند.

بدین ترتیب خط چین-روسیه (سیبری) از طریق بلاروس که به عنوان خط شمالی شناخته شده است و فعالیت حمل و نقل به اروپا را با ۵۵۰۰ قطار در سال انجام می‌دهد٬ در مرحله اول با ۱۰۰۰ سفر و در مرحله دوم با ۱۵۰۰ سفر از طریق ترکیه انجام خواهد داد.

سازمان راه آهن دولتی ترکیه و سازمان فناوری اطلاعات همکاری خود را با کشورهای منطقه برای فعال تر کردن کریدور میانه ادامه می‌دهند.

عملیات گمرکی با هماهنگی وزارت امور بازرگانی و اداره کل گمرکات تسهیل شده و در نتیجه ترخیص کالا از گمرک به ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در هر قطار کاهش می یابد.

رکورد سرعت با ۱۲ روز شکسته شد

کنسرسیوم حمل و نقل بین المللی ترانس خزر که از شیان چین حرکت کرده بود رکورد سرعت را با ۱۲ روز شکست و به ایستگاه ازمیت ترکیه رسید.

حمل کانتینرها از بندر باکو به ایستگاه بیوک-کیسیک در جمهوری آذربایجان به جای ۲۴ ساعت در ۱۴ ساعت انجام می شود.

مدت پیمایش مسیر راه آهن ترکیه نیز از ۷۰ ساعت به ۵۰ ساعت رسید. ششمین قطار که از چین به ترکیه حرکت خواهد کرد با عبور از مرمره، از طریق ایستگاه استانبول-هالکالی به اروپا می‌رسد.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.