| کد خبر: 216489 |

◄ آخرین جزییات پرداخت سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی

کمتر از یک ماه پس از سهمیه‌بندی بنزین، دولت از پرداخت نخستین مرحله اعتبار سوخت رانندگان تاکسی‌های اینترنتی خبر داد. مدیران این شرکت‌ها هم تا کنون در چند نوبت، واریز سهمیه بنزین به حساب رانندگان را اعلام و البته تاکید کرده‌اند که دولت گاهی در پرداخت این مبالغ، تاخیر دارد.

تین نیوز

کمتر از یک ماه پس از سهمیه‌بندی بنزین، دولت از پرداخت نخستین مرحله اعتبار سوخت رانندگان تاکسی‌های اینترنتی خبر داد.  مدیران این شرکت‌ها هم تا کنون در چند نوبت، واریز سهمیه بنزین به حساب رانندگان را اعلام و البته تاکید کرده‌اند که دولت گاهی در پرداخت این مبالغ، تاخیر دارد.

به گزارش تین نیوز، اعتبار سهمیه سوخت به صورت ماهانه محاسبه و به حساب کاربران راننده تاکسی‌های اینترنتی واریز می‌شود. حداقل پیمایش برای دریافت اعتبار سهمیه بنزین از هفته‌ای 47 کیلومتر هم به ماهانه 200 کیلومتر تغییر کرده است. برای مشخص شدن اسامی واجدین شرایط دریافت سهمیه بنزین، شرکت‌های تاکسی اینترنتی هر ماه فهرست کاربران راننده‌ فعال خود را در اختیار وزارت کشور قرار می‌دهند. این وزارتخانه مجموع پیمایش رانندگان در همه شرکت‌های تاکسی اینترنتی را محاسبه و مشخصات ثبتی آنها را با بانک اطلاعاتی ثبت احوال مطابقت می‌دهند. در نهایت نیز فهرست کاربران واجد شرایط برای اختصاص سهمیه آن ماه در اختیار وزارت نفت قرار می‌گیرد.

هومن دمیرچی، مدیر عملیات تپسی نیز پیش در این باره در توئیتی خاطرنشان کرده بود که اگر به رانندگان تاکسی‌های اینترنتی سهمیه بنزین اختصاص پیدا نکند اما رانندگان آژانس‌ها و تاکسی‌ها این سهمیه را دریافت کنند، قیمت سفر اپلیکیشن‌ها، حداقل ۵۰ درصد افزایش می‌یابد و این امر به معنای نابودی آنها و ایجاد اقتصاد رانتی است.

مسئولان اسنپ و تپسی در خصوص سهمیه رانندگان خود اعلام کردند که این مسئولیت به عهده آنان نیست و صرفا آن ها مسئول معرفی رانندگان فعال هستند. البته گاهی نیز پیش می آید که خودروها به دلیل نقص مدارک و اطلاعات از سهمیه خود بهره مند نمی شوند.

در این میان، برخی رانندگان نیز تاکید می‌کنند که مشمول دریافت این سهمیه هستند اما حسابشان شارژ نشده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.