| کد خبر: 216415 |

رشد ۴۲۸ درصدی عملیات کانتینری در بنادر غرب هرمزگان

مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه از جابجایی ۱,۵ میلیون تن انواع کالا و افزایش چشمگیر ۳۹ درصدی صادرات غیرنفتی و همچنین رشد چشمگیر ۴۲۸ درصدی عملیات کانتینری در ۴ ماهه نخست سال ۹۹ در بنادر غرب هرمزگان خبر داد.

تین نیوز

مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه از جابجایی ۱,۵ میلیون تن انواع کالا و افزایش چشمگیر ۳۹ درصدی صادرات غیرنفتی و همچنین رشد چشمگیر ۴۲۸ درصدی عملیات کانتینری در ۴ ماهه نخست سال ۹۹ در بنادر غرب هرمزگان خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، قاسم عسکری نسب ظهر امروز(۱۲ مردادماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در دوره زمانی ۴ ماهه سال ۹۹، در مجموع یک میلیون و ۴۵۹ هزار و ۷۲۱ تن انواع کالا در بندرلنگه و بنادر وابسته به آن تخلیه و بارگیری شد که از این میزان، ۶۹۱ هزار و ۵۹۰ تن که رشد ۱۳ درصدی را نشان می دهد مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۷۶۸ هزار و ۱۳۱ تن دیگر به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه میزان صادرات کالاهای غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان را ۳۵۳ هزار و ۷۸۸ تن اعلام کرد و افزود: عمده این محموله های صادراتی شامل میوه و تره بار، خشکبار، مواد معدنی و مصالح ساختمانی بوده است که در این بخش از عملیات،  افزایش ۳۹ درصدی را شاهد بودیم و همچنین ۲۹۱ هزار و ۷۵۸ تن از این نوع محموله های تجاری، به صورت رویه کابوتاژ(کران بری) جابجا شدند که این میزان نیز نمایانگر رشد ۳۲ درصدی در مقایسه با سال گذشته است.

عسکری نسب اضافه کرد: طی ۴ ماه نخست سال جاری، بیش از ۱۷ هزار تن کالای غیر نفتی وارد بنادر غرب هرمزگان شد که رقم آن در همسنجی با سال گذشته، ۱۷ درصد کاهش داشته است.

این مقام مسئول افزود: حجم صادرات محصولات کشاورزی، دامی و احشام در بندرلنگه به رقم ۸۹ هزار و ۳۲۸ تن رسید که رشد ۳ درصدی در این زمینه به ثبت رسید.

مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه تصریح کرد: طی ۴ ماه سال جاری، حجم ترانزیت کالاهای غیرنفتی (که عمده آن محموله خودرو بوده است) به ۲۷ هزار و ۱۲۱ تن رسید که از این میزان، ۱۳ هزار و ۱۶ دستگاه خودروی ترانزیتی در بنادر غرب هرمزگان جابجا شد.

این مقام مسئول همچنین از رشد ۴۲۸ درصدی عملیات جابجایی کالاهای کانتنیری در بندر لنگه خبر داد و گفت: طی این مدت، تخلیه و بارگیری ۲ هزار و ۶۹۲ TEU کانتینر پر در این بندر به انجام رسید.

عسکری نسب تعداد شناورهای ورودی به بنادر غرب هرمزگان را ۲ هزار و ۳۰۲ فروند اعلام کرد و افزود: ازمجموع شناورهای پهلو گرفته در بنادر غرب هرمزگان، ۲۸۷ فروند شناور بالای هزار تن و ۴ هزار و ۳۰۹ فروند شناور زیر هزار تن است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.