| کد خبر: 216405 |

حدود ۳۵۸ هزار تن کالا از ۲ پایانه‌ مرزی سیستان و بلوچستان صادر شد

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از صادرات ۳۵۷ هزار و ۸۲۳ تن کالا بوسیله ۱۴ هزار و ۸۸۳ دستگاه ناوگان باری در سال جاری از پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه این استان خبر داد.

تین نیوز

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از صادرات ۳۵۷ هزار و ۸۲۳ تن کالا بوسیله ۱۴ هزار و ۸۸۳ دستگاه ناوگان باری در سال جاری از پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه این استان خبر داد.

 به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، تیمور باقری اظهار داشت: ۲۷۸ هزار و ۹۴۸ تن کالا در این مدت از طریق پایانه مرزی میلک و ۷۸ هزار و ۸۷۵ تن کالا از طریق پایانه مرزی میرجاوه صادر شده است.

وی با بیان اینکه مواد غذایی، سیمان، موادسوختی، گازمایع، قیر و هیدروکربن عمده کالاهای صادراتی این مدت از پایانه های مرزی میرجاوه و میلک بودند، افزود: با توجه به اینکه مبادلات تجاری مرزی یکی از شاخص های اصلی در برقراری ارتباط با کشوهای همسایه و توسعه اقتصادی منطقه ای است، این اداره کل به منظور افزایش داد و ستد مرزی و گسترش همکاری متقابل اقتصادی با کشورهای افغانستان و پاکستان طرح جامع توسعه پایانه های مرزی را مورد توجه ویژه قرار داده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در این مدت ۱۶۲ هزار و ۹۴۸ تن کالا با ۷ هزار و ۱۴ دستگاه از طریق پایانه های مرزی این استان ترانزیت شده است.

باقری با اشاره به حمل و نقل داخلی کالا در سیستان و بلوچستان گفت: یک میلیون و ۲۲۵ هزار و ۴۹۸ تن کالا با ۷۷ هزار و ۸۵ سفر ناوگان باری در این مدت در استان جابجا شده است.

وی ادامه داد: این حجم از کالا بوسیله ۶۳ شرکت حمل و نقل داخلی کالای سیستان و بلوچستان جابجا شده است.

وی با بیان اینکه مواد نفتی، سیمان و مصالح ساختمانی عمده کالاهای حمل شده سیستان و بلوچستان در مدت مذکور بوده است، گفت: شهرستان زاهدان با ۶۲۱ هزار و ۴۱۳ تن معادل ۴۹ درصد کل بار جابجا شده، بیشترین میزان حمل بار داخلی در حوزه این استان را به خود اختصاص داده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: هم اینک ۹ هزار و ۵۲۰ راننده، ۶ هزار و ۷۳۲ دستگاه ناوگان باری با متوسط عمر افزون بر ۱۳ سال و همچنین ۶۹ شرکت حمل و نقل داخلی کالا، سه پایانه عمومی بار، ۲ انجمن صنفی کارفرمایی شرکت ها و ۲ انجمن صنفی کارگری رانندگان تحت نظارت این اداره کل در بخش حمل و نقل عمومی جاده ای داخلی کالا فعالیت دارند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.